El programa de fidelització Alsa Plus (d'ara endavant el “programa” o “Alsa Plus”) gestionat per Alsa Grupo, S.L.U. (d'ara endavant, AG), té per objecte premiar la fidelitat dels clients d'Alsa.
La condició de client del programa Alsa Plus és personal i intransferible.
Per Alsa s'entenen les empreses que utilitzen aquest distintiu en els seus serveis de transport de viatgers per carretera, exclosos els serveis de transport urbà de viatgers. A fi de millorar les condicions del programa de fidelització, Alsa es reserva la facultat de modificar aquestes condicions en qualsevol moment. En aquest cas, Alsa notificarà als seus clients Alsa Plus, amb una antelació mínima d'un mes, a través del correu electrònic i a la seva pàgina web, la nova estructura de funcionament i les característiques, així com la data a partir de la qual serà efectiva. El client que no desitgi continuar a Alsa Plus, ho haurà de notificar en el termini d'un mes a partir de la data de la notificació i podrà redimir la totalitat dels punts acumulats en el mateix període de temps, sense que a partir d'aquest moment pugui reclamar res a Alsa per aquest motiu. El programa Alsa Plus quedarà cancel·lat sense previ avís ni cap responsabilitat i no serà aplicable allò que es disposa anteriorment si en algun moment es produeixen circumstàncies de força major o imposicions legals que n'impedeixin la continuïtat.
Aquestes condicions generals són aplicables des del 25 de febrer de 2021.
I. OBJECTE DEL PROGRAMA ALSA PLUS
El programa Alsa Plus concedeix avantatges i punts al titular del compte Alsa Plus per la compra de bitllets d'Alsa, sempre que el titular sigui un dels viatgers en aquesta compra.
El titular ha de consultar quines són les condicions aplicables per a cada producte i descompte ofert relatives a l'obtenció de punts, publicades a alsa.es/ca/home, alsa.com i l’app. La compra de bons i determinades tarifes promocionals especials no porten associada l'obtenció de punts.
La condició de client Alsa Plus suposa l'autorització expressa per a la recepció, a través de qualsevol mitjà, inclòs el correu electrònic, SMS, notificació push, notificació web o telefònicament de qualsevol informació sobre Alsa Plus, novetats, serveis i/o promocions d'Alsa. Si el client no desitja rebre comunicacions comercials, podrà donar-se’n de baixa. Per a això, caldrà que ho indiqui en el formulari d'inscripció o que modifiqui el seu perfil d’Alsa Plus accessible al web alsa.es/ca/alsaplus. Igualment, la condició de client Alsa Plus atorga la possibilitat de beneficiar-se de determinats descomptes exclusius oferts pels establiments adherits a Alsa Plus.
II. CONDICIONS DEL PROGRAMA ALSA PLUS
Podrà participar en el programa de fidelització Alsa Plus qualsevol persona física major de 18 anys (d'ara endavant, el “client”).
L'adhesió a Alsa Plus és totalment gratuïta i implica el coneixement i l'acceptació d'aquestes Condicions Generals.
Per adquirir la condició de client Alsa Plus, caldrà emplenar el model de sol·licitud establert a aquest efecte, disponible en els punts de venda propis d'Alsa i als llocs web alsa.es/ca/home i alsa.com i a les apps.
Per identificar-se com a client Alsa Plus, poder gestionar el compte i accedir-hi per a la compra de bitllets en qualsevol dels canals de venda propis d'Alsa o els habilitats a aquest efecte, es necessitarà el document d'identitat (passaport, NIE) o adreça electrònica i la contrasenya que el client hagi seleccionat per a això.
La baixa del programa pot ser sol·licitada pel titular del compte en qualsevol moment i en els canals establerts a aquest efecte. Aquells clients Alsa Plus que no tinguin cap activitat en un termini de 24 mesos passaran a ser considerats inactius.
AG es reserva el dret de cancel·lar el compte de punts i el seu saldo i anul·lar la condició de client Alsa Plus a aquell client que incompleixi les normes recollides en aquestes condicions o que hagi fet un ús fraudulent dels bitllets Alsa.
AG es reserva el dret d'anul·lar el programa de fidelització Alsa Plus en qualsevol moment, previ avís als clients amb un mes d'antelació, sense que se'n pugui derivar cap responsabilitat pels perjudicis que la cancel·lació pogués causar als clients Alsa Plus. Si els clients Alsa Plus tinguessin punts suficients per bescanviar per bitllets, podran efectuar el bescanvi en aquest termini d'un mes.
III. ADHESIÓ
Per adquirir la condició de client Alsa Plus, caldrà emplenar i signar el model de sol·licitud establert a aquest efecte, als llocs web alsa.es/ca/home i alsa.com i a les apps. En adherir-vos a Alsa Plus, us obligueu a garantir que la informació proporcionada en el formulari de registre sigui, en tot moment, veraç, exacta, actualitzada i completa. En cas contrari, AG podrà, amb caràcter immediat, suspendre o cancel·lar-vos el compte de punts i denegar-vos l'accés, present i futur, al programa mitjançant l'anul·lació de la vostra adhesió. El client Alsa Plus podrà sol·licitar la baixa del programa en qualsevol moment, mitjançant escrit adreçat a Alsa Plus: Dto. Marketing, 4ª planta, c/ Josefa Valcárcel, 20, 28037 Madrid o a l'adreça electrònica alsaplus@alsa.es, amb indicació del seu desig de donar-se de baixa.
IV. AVANTATGES ADDICIONALS
Els clients podran, igualment, beneficiar-se d'avantatges addicionals, les característiques i el període de validesa des quals seran comunicats per AG a través dels seus canals autoritzats. Aquests avantatges exclusius no seran, en cap cas, acumulables a cap bitllet promocional.
En cas de contradicció entre tots dos, prevaldran les condicions establertes en els bitllets promocionals. Complementàriament, els clients Alsa Plus podran beneficiar-se de tarifes especials, descomptes i/o promocions sempre que compleixin les condicions definides per Alsa en cada moment.
Consulteu els avantatges i els descomptes addicionals disponibles i el període de vigència a alsa.es/ca/home i alsa.com.
V. OBTENCIÓ DE PUNTS
El client Alsa Plus que realitzi qualsevol compra de bitllets Alsa en els punts de venda propis d'Alsa, els webs alsa.es/ca/home i alsa.com, l’app, el servei telefònic ofert per Alsa i els canals autoritzats per AG tindrà dret a l'obtenció de punts segons l'equivalència de punts-euros vigent en cada moment, per a cada tipus de producte i/o tarifa.
AG es reserva la facultat de modificar el nombre de punts a obtenir en cada moment per la compra de bitllets Alsa.
L'obtenció de punts és personal ja que el client s'haurà d'identificar, en el moment de la compra, com a client d’Alsa Plus, per tal de poder sumar el total de punts acumulats per la compra. A més, perquè els punts d'una compra s'anotin, almenys un dels viatgers ha de coincidir amb el titular del compte Alsa Plus que estigui realitzant la compra.
L'anotació dels punts es produirà en les 24-48 hores següents a la data de viatge indicada en el bitllet. AG no es fa responsable del retard que pugui produir-se en l'anotació d'operacions quan causes alienes a la voluntat d'AG facin impossible la captura automàtica de les operacions. AG es reserva el dret de cancel·lar els punts carregats erròniament en els comptes dels clients. L'anotació automàtica dels punts únicament quedarà garantida si la condició del titular i viatger ha quedat degudament acreditada i registrada en la compra del bitllet.
El dret a sol·licitar l'anotació de punts que no hagin estat registrats en el compte del client s'ha d'exercir en un termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data del viatge realitzat i d'acord amb el que preveu l'apartat corresponent a alsa.es/ca/home.
Els punts Alsa Plus tenen una caducitat de 18 mesos des de la data d'anotació. Un cop transcorregut aquest termini, seran descomptats del compte del client sense possibilitat de reassignació ni bescanvi.
En cas de cancel·lació de bitllets, es perdrà el dret a obtenir cap punt pel bitllet cancel·lat.
VI. CONSULTA DE PUNTS
El client Alsa Plus pot consultar el saldo i els moviments del seu compte de punts en els llocs web alsa.es/ca/home i alsa.com.
VII. BESCANVI DE PUNTS
El bescanvi de punts únicament tindrà lloc en el marc del programa Alsa Plus, a canvi dels bitllets Alsa corresponents.
Els punts no són, en cap cas, transmissibles ni bescanviables per diners. I cal tenir un mínim de 100 punts (1€) per poder bescanviar-los.
El client podrà utilitzar els punts exclusivament com una forma de pagament del preu del bitllet d'Alsa i, si escau, per aquells serveis addicionals que AG consideri pertinents i que siguin definits a alsa.es/ca/home, mitjançant el bescanvi dels punts disponibles pel seu equivalent en euros, d'acord amb l'equivalència de bescanvi vigent en cada moment.
El client podrà bescanviar punts acumulats per descomptes en l'import dels bitllets Alsa que adquireixi; el nombre de punts necessaris per a l'obtenció de l’esmentat descompte vindrà determinat, en cada cas, en funció de l'itinerari i de la classe del servei de què es tracti. El descompte possible serà indicat durant el procés de compra del bitllet i especificat a alsa.es/ca/home.
El client podrà, prèvia exhibició del document identificatiu, bescanviar els seus punts per bitllets Alsa (subjecte a la disponibilitat de places) en els punts de venda propis d'Alsa, així com als webs alsa.es/ca/home i alsa.com, a l’app i a través d'altres canals alternatius que Alsa posarà, si escau, a disposició dels clients. Aquests bitllets podran ser modificats i/o cancel·lats llevat que el bitllet estigui associat a una promoció que específicament no permeti modificacions i/o cancel·lacions.
AG descomptarà del compte del titular els punts corresponents al bitllet Alsa sol·licitat en el moment de la recepció de la sol·licitud de bescanvi.
VIII. PROTECCIÓ DE DADES
ALSA GRUPO, SLU, amb CIF B-82059478, domicili social al carrer Josefa Valcarcel, 20, 28027, Madrid, dades de contacte del delegat de protecció de dades (dpo@alsa.es) i adreça electrònica asesoria@alsa.es és el Responsable del Tractament de les dades personals facilitades en ocasió de l’adhesió al programa de fidelització Alsa Plus. La finalitat principal del tractament de les dades és gestionar l'alta i la participació en el programa de fidelització Alsa Plus. La base jurídica que en legitima el tractament és l'execució del contracte que subscrius amb nosaltres. Així mateix, tractarem les dades de manera agregada o pseudoanonimitzada per:
(i) dur a terme l’anàlisi estadística i de perfils,
(ii) fer estudis de mercat relacionats amb la mobilitat,
(iii) enviar-te enquestes d'opinió i satisfacció del client,
(iv) conservarem e teu historial de compra i emprarem detalls dels serveis que has comprat anteriorment per suggerir-te’n d’altres que creiem que també podrien interessar-te, sense prendre decisions automatitzades basades en l'anàlisi de perfils dut a terme.
La base jurídica que en legitima el tractament és l'interès legítim de l'empresa per a la millora dels nostres productes i serveis, així com la millora i adaptació dels nostres canals de venda i servei d'atenció al client. Hem fet una ponderació d'interessos i hem conclòs que l'empresa té un interès legítim en adaptar l'estratègia i l'oferta comercial d'Alsa a partir de la informació obtinguda de les transaccions que es fan en els diferents canals de venda, així com en obtenir informació que ens permeti conèixer el mercat en el qual actua Alsa i la seva evolució, tot això a fi i efecte d'organitzar els recursos de la manera més eficient possible en el procés de venda dels nostres serveis.
Igualment, en cas que ens autoritzis, tractarem les teves dades per enviar-te publicitat sobre la base del consentiment que ens prestes. El tractament de les teves dades amb fins publicitaris per part d'Alsa inclou la remissió de comunicacions comercials, a través de qualsevol mitjà, inclòs correu electrònic, SMS, notificació push, notificació web o un altre mitjà de comunicació electrònica equivalent o contacte telefònic, de qualsevol informació sobre serveis, novetats i/o promocions tant d'Alsa com dels establiments associats a Alsa Plus relacionats amb el sector de l'oci, transport, hostaleria, formació, telecomunicacions, moda, comerç al detall i assegurances, si escau. La consulta dels establiments associats a Alsa Plus es pot fer a través de les pàgines web alsa.es/ca/home i alsa.com. El consentiment es presta mitjançant el marcatge de la casella que es disposa a aquest efecte. El consentiment atorgat pot ser revocat en qualsevol moment mitjançant sol·licitud enviada a asesoria@alsa.es. La retirada del consentiment no afectarà la licitud del tractament de les dades que s’hagi dut a terme amb anterioritat. Les vostres dades seran conservades mentre mantingueu la relació amb AG i no revoqueu el consentiment prestat o sol·liciteu la cancel·lació/supressió de les vostres dades o l'oposició al tractament. Les vostres dades no seran cedides a tercers ni es realitzaran transferències internacionals de dades. Les dades marcades amb un asterisc s'han d'emplenar obligatòriament i la seva absència suposarà la impossibilitat de donar-vos d'alta a Alsa Plus. Entenem que les dades facilitades són certes i AG es reserva, en aquest cas, la facultat d'excloure del programa aquells clients que hagin facilitat dades falses o inexactes. El client podrà revocar el consentiment, així com exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació/supressió, limitació i portabilitat a través del correu postal a l'adreça Alsa Grupo, S.L.U., c/ Josefa Valcarcel, 20, 28027, Madrid, o per correu electrònic asesoria@alsa.es. Així mateix, si considereu que les dades han estat tractades de manera inadequada, podeu adreçar-vos al Delegat de Protecció de Dades d’Alsa (dpo@alsa.es) o bé presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, c/ Jorge Juan, 6, 28001 Madrid.
IX. LLEI APLICABLE I FUR COMPETENT
Aquestes Condicions Generals s'aplicaran i interpretaran d'acord amb la legislació espanyola. Per a totes les controvèrsies que se'n poguessin derivar, les parts, amb renúncia expressa al fur que pogués correspondre'ls, n'acorden la submissió als Jutjats i Tribunals del domicili del client. El client Alsa Plus declara que totes les dades reflectides en el formulari d'adhesió són certes, que coneix i accepta les condicions d'aquest programa de fidelització i que, mitjançant la seva signatura, en manifesta l'adhesió voluntària, i la primera compra d'un bitllet Alsa constitueix la declaració expressa del coneixement i l'acceptació plena d'aquestes condicions. De la mateixa manera, reconeix haver rebut en aquest acte un exemplar de les Condicions esmentades.