Política de canvis

Per a bitllets nacionals i internacionals

El canvi de data o d’hora del bitllet només és possible si se sol·licita almenys 2 hores abans de l'inici del viatge i estarà condicionat a l'existència de seients disponibles en la nova data o hora sol·licitada.

IMPORTANT: en els canvis de data en bitllets d'anada i tornada, la data d'anada no podrà superar mai la data de tornada.

Paquets turístics: no es permet el canvi dels paquets turístics adquirits. En cas de necessitat de canvi, caldrà anul·lar la compra i tornar a iniciar un nou procés de compra.

Els bitllets comprats a través del servei d'informació i venda es poden canviar a través del telèfon d'atenció al viatger 91 020 7007, i a l’apartat Gestió de bitllets de la web. Els bitllets comprats per la pàgina web www.alsa.es i per l'aplicació d'Alsa es poden canviar al mateix canal on es van adquirir, a través dels apartats de Gestió de bitllets i Els meus viatges, respectivament. En tots aquests casos, sempre que els bitllets no hagin estat impresos en un punt de venda.

Els bitllets adquirits mitjançant PayPal només es poden imprimir, canviar o anul·lar a través de la pàgina web d'Alsa. No es poden imprimir, canviar o anul·lar al punt de venda ni al servei d'atenció telefònica. Els únics bitllets adquirits a través de PayPal que poden ser impresos al punt de venda són els bitllets comprats per a trajectes internacionals.

Els canvis de tarifa s'han de fer en funció de les condicions vigents i cal triar sempre unes tarifes del mateix import o superior. No es mantindrà el descompte de les promocions especials amb dates de venda definides un cop finalitzada la vigència.

Només per a bitllets nacionals

* Bitllets comprats abans de l'01/04/2025

Els canvis de bitllet són sense cost si el canvi es sol·licita amb almenys 8 dies d'antelació. Si es sol·licita entre 7 dies i 48 hores abans de l'hora del viatge, el recàrrec serà del 5 %. S'aplica un recàrrec addicional del 10 % si el canvi es sol·licita amb una antelació d'entre 48 i 24 hores, i del 20 % en l'interval de 24-2h.

No s'aplicaran recàrrecs per canvi de bitllet per als clients Alsa Plus.

* Bitllets comprats a partir de l'01/04/2025

Els canvis de bitllet no tenen cost si es sol·liciten amb almenys 8 dies d'antelació. Si es sol·liciten entre 7 dies i 48 hores abans de l'hora del viatge, el recàrrec serà del 10 % per als clients no Alsa Plus i gratuït per als clients Alsa Plus. S'aplica un recàrrec addicional del 20 % per als clients no Alsa Plus i del 10 % per als clients Alsa Plus si el canvi es sol·licita amb una antelació d'entre 48 i 24 hores, i del 30 % per als clients no Alsa Plus i del 20 % per als clients Alsa Plus si es sol·licita entre 24 i 2 hores abans del viatge.

A partir del 7 de maig de 2025, per als clients Alsa Plus el canvi serà gratuït fins a 48 hores abans de la sortida de l'autobús.

En cas que el canvi d'hora sigui a un bitllet amb una tarifa superior, cal pagar la diferència de preu entre les dues tarifes.

Només per a bitllets internacionals

Els canvis de bitllets són sense cost si el canvi se sol·licita amb almenys 30 dies d'antelació al dia del viatge. S'aplicarà un recàrrec addicional del 25% del preu del bitllet si se sol·licita el canvi amb una antelació de 7 a 29 dies. En canvis amb una antelació de menys d'1 a 6 dies, així com fins a 2 hores – 1 dia d'antelació, s'aplicarà un recàrrec del 50%.

En cas que el canvi d'hora sigui a un bitllet amb una tarifa superior, cal pagar la diferència de preu entre les dues tarifes.

Política d'anul·lacions

Per a bitllets nacionals i internacionals

L'anul·lació de bitllets només és possible si se sol·licita almenys 2 hores abans de l'inici del viatge.

En cas d'anul·lació de bitllets d'anada i tornada, cal anul·lar la tornada abans d'anul·lar l'anada. En cas contrari, el sistema no ho permetrà.

Paquets turístics: l'anul·lació dels paquets turístics només és possible si es demana almenys 24 hores abans de l'inici del servei.

Els bitllets comprats a través del servei d'informació i venda es poden anul·lar a través del telèfon d'atenció al viatger 91020 7007, i a través de l'apartat Gestió de bitllets de la web. Els bitllets comprats per la pàgina web www.alsa.es i per l'aplicació d'Alsa poden anul·lar-se pels mateixos canals on van ser adquirits, als apartats de Gestió de bitllets i Els meus viatges, respectivament. En tots aquests casos, sempre que els bitllets no hagin estat impresos en un punt de venda.

Els bitllets adquirits amb targeta bancària només es poden anul·lar contra la targeta amb la qual es va efectuar la compra.

Els bitllets comprats mitjançant PayPal només es poden imprimir, canviar o anul·lar a través de la pàgina web d'Alsa. No es poden imprimir, canviar o anul·lar al punt de venda ni al servei d'atenció telefònica. Els únics bitllets adquirits a través de PayPal que poden ser impresos al punt de venda són els bitllets comprats per a trajectes internacionals.

La no presentació del viatger en el lloc i el moment de la sortida comporta la pèrdua del viatge i no dona dret al canvi del bitllet o a la devolució del seu import.

Només per a bitllets nacionals

* Bitllets comprats abans de l'01/04/2025

La cancel·lació és gratuïta quan es realitza amb almenys 8 dies d'antelació. Si es realitza entre 7 dies i 48 hores abans de la data del viatge, el recàrrec serà del 10 %. Si l'anul·lació es sol·licita amb una antelació d'entre 48 i 24 hores, l'empresa retornarà l'import del bitllet deduint un 20 %. I si es sol·licita amb menys de 24 hores i fins a 2 hores abans de la sortida, el recàrrec serà del 30 %.

No s'aplicaran recàrrecs per anul·lació per als clients Alsa Plus.

* Bitllets comprats a partir de l'01/04/2025

La cancel·lació és gratuïta quan es realitza amb almenys 8 dies d'antelació. Si es realitza entre 7 dies i 48 hores abans de la data del viatge, el recàrrec serà del 20 % per als clients no Alsa Plus i gratuït per als clients Alsa Plus. Si l'anul·lació es sol·licita amb una antelació d'entre 48 i 24 hores, l'empresa retornarà l'import del bitllet deduint un 30 % als clients no Alsa Plus i un 15 % als clients Alsa Plus. I si es sol·licita amb menys de 24 hores i fins a 2 hores abans de la sortida, el recàrrec serà del 50 % per als clients no Alsa Plus i del 30 % per als clients Alsa Plus.

Per als clients Alsa Plus, a partir del 7 de maig de 2025 les anul·lacions seran gratuïtes si es sol·liciten amb 48 hores d'antelació.

Només per a bitllets internacionals

El cost d'anul·lació és gratuït quan els bitllets no hagin estat prèviament canviats i es faci amb almenys 30 dies d'antelació al dia del viatge. S'aplicarà un recàrrec addicional del 25% del preu del bitllet si se sol·licita el canvi amb una antelació de 7 a 29 dies. En canvis amb una antelació d’1 a 6 dies s'aplicarà un recàrrec del 50% i del 75% amb 2 hores a 1 dia d'antelació.