L'aplicació Mobi4U (d'ara endavant, l'”Aplicació”), ha estat desenvolupada per FOSTERING MOBILITY, SL, amb domicili fiscal a Pº de la Habana, 26, 1r-2a, 28036 Madrid, per a l'entitat ALSA GRUPO, SLU i les societats de transport pertanyents al mateix Grup (d'ara endavant, Alsa), amb CIF B-82059478 i domicili social al carrer Josefa Valcárcel, 20, 28027 Madrid, qui actua com a Responsable del Tractament de les dades personals que siguin facilitades pels usuaris en l'ús de l'Aplicació.
Groupe Alsa Transport S.A, registre du commerce de Marrakech: 11233 et siege social: Ferme Ahzib Achayech Ferkat Ain Dada, Askedjour; Jamaat et Kiadat Saada- Marrakech actua com a Responsable del Tractament de les dades personals que els usuaris facilitin en l'ús de l'Aplicació.
Aquesta Política de Privacitat regula el tractament de dades personals dels usuaris de l'Aplicació (d'ara endavant, l'“Usuari” o els “Usuaris”, segons que correspongui) per part d'Alsa, en el marc dels serveis prestats a través de l’Aplicació (d'ara endavant, els “Serveis”).
La descàrrega i l’ús de l'Aplicació suposa que l'Usuari ha llegit i accepta totalment la present política de privacitat (d'ara endavant, la “Política de Privacitat”). La data que figura a l'inici d’aquesta Política de Privacitat es correspon amb la data de la darrera revisió de la Política de Privacitat i des de la qual serà aplicable. Alsa es reserva la facultat de modificar la Política de Privacitat, per la qual cosa recomana revisar l’esmentada Política regularment.
El simple accés als “Serveis” amb caràcter posterior a la modificació suposarà l'acceptació de qualsevol modificació introduïda, per la qual cosa Alsa recomana consultar periòdicament aquesta Política de Privadesa.
Alguns dels Serveis que es presten a través de l'Aplicació podran sotmetre's a polítiques de privadesa específiques, que completaran o, si fossin contràries a aquesta Política de Privadesa, substituiran el contingut de la present Política de Privadesa, i que s'entenen acceptades quan el Usuari sol·liciti la prestació del servei, per exemple, del proveïdor i operador de transport o del servei vinculat corresponent.
Així mateix, pel que fa a la descàrrega i l’ús de l'Aplicació i els Serveis són aplicables les Condicions Generals d'ús de l'App.
1.- RESPONSABLE DEL TRACTAMENT
GROUPE ALSA TRANSPORT, S.A.
2.- INFORMACIÓ PERSONAL RECOLLIDA EN L’APLICACIÓ
Informació de Registre. Quan un Usuari es registra per crear un compte a l'Aplicació, n’ha d'indicar el nom, els cognoms, l’adreça electrònica, la data de naixement i número de telèfon mòbil.
Dades de la prestació del Servei. Informació relativa a la reserva o compra de serveis de l'operador.
Mètode de pagament. Quan l'Usuari afegeix una targeta de crèdit al seu compte, la plataforma de pagaments, una empresa tercera, rebrà la informació de la seva targeta. Alsa no n’emmagatzema la informació de la targeta de crèdit en els seus servidors. Igualment, l'Usuari pot afegir abonaments de transport, que es comunicaran amb l'empresa que en sigui titular.
Informació del perfil d'usuari. En fer ús de l'aplicació, l'Usuari pot triar preferències de mobilitat. L'Usuari pot, opcionalment, completar el seu perfil.
Comunicacions. Si l'Usuari contacta directament amb Alsa, Alsa pot rebre informació addicional sobre l'Usuari. Alsa pot fer ús de sistemes automatitzats per revisar les comunicacions per motius de: seguretat, prevenció del frau, compliment dels requisits legals i reglamentaris, investigacions de potencials conductes abusives, desenvolupament i millora de productes, recerca, compromís amb el client, cosa que inclou oferir a l’Usuari aquella informació i ofertes que Alsa cregui que poden interessar l'Usuari (per a aquest tractament, sol·licitarem el seu consentiment a aquest efecte) i suport tècnic.
Informació sobre la ubicació. Subjecte a la vostra autorització prèvia, quan l'Usuari utilitza l'Aplicació al dispositiu mòbil, Alsa rep la seva ubicació. També pot recopilar la ubicació precisa del dispositiu de l'Usuari quan l'Aplicació s'executa en primer pla o en segon pla.
La informació de la ubicació de l'Usuari és necessària per proporcionar les millors opcions de transport, determinar les ubicacions de recollida, suggerir les millors opcions de ruta basades en el vostre històric de viatges i, en general, per prestar els Serveis.
A més, si l'Usuari autoritza Alsa mitjançant la configuració del dispositiu o de l'Aplicació, Alsa pot recopilar la vostra ubicació mentre l'Aplicació està desactivada per identificar suggeriments de serveis a la vostra localització.
En qualsevol moment mitjançant la configuració del sistema operatiu del dispositiu, l'Usuari pot evitar que el dispositiu comparteixi la vostra ubicació. No obstant això, la ubicació dels usuaris és fonamental per a l'Aplicació i sense Alsa no pot brindar a l'Usuari els Serveis.
Informació d’ús. Per tal que Alsa pugui comprendre com els Usuaris fan servir l'Aplicació amb l'objectiu de poder-la millorar, Alsa rep automàticament informació sobre les seves interaccions, com ara les pàgines o un altre contingut que visualitza dins de l'Aplicació, les seves accions en el marc d’aquesta, així com les dates i les hores de les visites.
Comentaris de l'Usuari. Els operadors i els Usuaris, si així ho desitgen, poden qualificar-se i revisar-se entre si al final de cada viatge. Alsa rep informació sobre qualificacions i revisions, sempre que l'Usuari així ho autoritzi.
Socis. Alsa pot rebre informació addicional de socis o partners que ofereixen serveis de mobilitat a través dels quals l'Usuari es registri, com ara: dades demogràfiques, informació de pagament o detecció de frau i combinar-la amb altra informació que estigui en poder d’Alsa.
3.- FINALITATS A LES QUALS ES DESTINEN LES DADES PERSONALS RECOPILADES
Alsa aplica la informació que recopila de tots els Usuaris a les finalitats següents:
A) Sobre la base de la relació contractual:
- Prestar els serveis oferts a través de l'Aplicació.
- Millorar l’experiència de mobilitat de l’Usuari.
- Connectar els Usuaris amb operadors o proveïdors de mobilitat.
- Proporcionar, millorar, expandir i promoure l'Aplicació.
- Facilitar transaccions i pagaments.
- Proporcionar suport tècnic.
B) Sobre la base d'una obligació legal:
- Donar compliment a totes les obligacions legals que ens pertoquin, així com comunicar les teves dades personals als organismes amb competència en la matèria, quan així se'ns requereixi.
- Per tal de gestionar correctament situacions d'emergència, catàstrofes o casos de força major pot caldre que comuniquem les teves dades personals a organismes o entitats amb competència en la matèria.
C) Sobre la base del consentiment de l'interessat:
- Comunicar-se amb l'usuari fins i tot amb fins publicitaris i de màrqueting amb el seu consentiment.
- Enviar missatges de text i notificacions push.
El consentiment atorgat pot ser objecte de revocació en qualsevol moment per l’Usuari sense que la retirada del consentiment afecti la licitud del tractament dut a terme amb anterioritat. Per a la retirada del consentiment, pot donar-se de baixa de manera automàtica del servei de comunicacions comercials, deshabilitar les notificacions push del dispositiu o bé adreçar la sol·licitud a attcliente@alsa.ma
D) Sobre la base de l'interès legítim d'Alsa:
- Analitzar com els Usuaris fan servir l'aplicació.
- Anàlisis estadístiques de l'ús de l'Aplicació i comportaments dels seus Usuaris en aquesta; estudis de mercat i tasques analítiques en l'ús de l'Aplicació. Aquests tractaments de dades es fan de manera agregada (això vol dir d’una manera que no t’identifiqui) o, si escau, pseudoanonimitzada.
- Controlar, analitzar i gestionar situacions de risc, frau o incidències per tal de prevenir fraus potencials. Si considerem que l'operació pot ser fraudulenta, aquest tractament pot tenir com a conseqüència el bloqueig de la transacció.
- Dur a terme accions i enquestes de qualitat destinades a conèixer el grau de satisfacció dels nostres clients i usuaris i detectar aquelles àrees en què podem millorar.
Considerem que tenim un interès legítim ja que el tractament d'aquestes dades resulta també beneficiós per a tu ja que ens permet poder atendre't adequadament, prestar-te un millor servei que s'adapti a les teves necessitats, expectatives i nivell de satisfacció com a usuari, així com en benefici i garantia de la seguretat en les operacions.
4.- LEGITIMACIÓ PER AL TRACTAMENT DE LES DADES
Les bases jurídiques que en legitimen els tractaments indicats són l'execució del contracte de transport prèviament contractat, el consentiment de l'usuari, el compliment d'una obligació legal i l'interès legítim d'Alsa de conformitat amb el que s'exposa en el punt 3 d’aquesta Política de Privacitat. L'anàlisi de ponderació d'interessos es concreta igualment en el punt 3 esmentat
5.- COM ALSA COMPARTEIX LA INFORMACIÓ RECOPIL·LADA
En determinades circumstàncies, Alsa comparteix les dades personals d'Usuaris amb tercers.
A l'hora de reservar un viatge, Alsa transfereix els detalls rellevants de la reserva a l'operador corresponent. Això pot incloure: el nom de l'Usuari, detalls de contacte, detalls de pagament i qualsevol preferència que hagi especificat l'Usuari en fer la reserva. Si l'Usuari té una consulta sobre la reserva, Alsa pot contactar amb l'operador per atendre la sol·licitud. A menys que l'Usuari faci el pagament a través de l'Aplicació durant el procés de la reserva, Alsa enviarà els detalls de la forma de pagament a la passarel·la de pagaments per al tractament posterior. En casos de conflicte o reclamació, Alsa pot proporcionar a l'operador informació sobre el procés de reserva. Això pot incloure una còpia de la confirmació de la reserva com a prova.
Tercers, proveïdors de serveis: Alsa pot recórrer a proveïdors de serveis per tractar les dades personals de l'Usuari en nom d'Alsa. Els proveïdors de serveis tercers estan subjectes a les clàusules de confidencialitat i no poden fer servir les dades personals per a altres fins.
Proveïdors de pagaments i altres institucions financeres: quan l'Usuari o el titular de la targeta de crèdit emprada per fer la reserva sol·licitin una devolució, és possible que Alsa hagi de compartir certs detalls de la reserva amb el proveïdor de serveis de pagament i la institució financera corresponent. Això també pot incloure una còpia de la confirmació de la reserva emprada per fer la reserva per part de l'Usuari. A més, Alsa pot compartir informació rellevant amb institucions financeres, si ho considera estrictament necessari per a fins de detecció i prevenció del frau.
Autoritats competents: Alsa divulga dades personals amb les forces de l'ordre públic en la mesura que ho exigeixi la Llei o en tant que sigui estrictament necessari per a la prevenció, detecció o enjudiciament d'actes delictius i frau. És possible que ALSA hagi de divulgar més dades personals amb les autoritats competents per tal de protegir i defensar els seus drets o les seves propietats, o bé els drets i les propietats dels seus socis comercials.
Socis comercials: Alsa treballa amb altres socis comercials i operadors. Alguns dels socis comercials distribueixen o donen publicitat als serveis d'Alsa. Això pot significar que els serveis estan integrats en l'Aplicació i que han estat habilitats per mostrar a l'Usuari un anunci personalitzat o bé que els serveis de l'Aplicació estan integrats en els llocs web i/o les aplicacions corresponents.
Quan l'Usuari faci una reserva en una de les plataformes dels socis comercials d'Alsa, se li enviaran certes dades personals que hagi facilitat l'Usuari. Si el soci comercial proporciona el servei d'atenció al client, Alsa compartirà els detalls rellevants per a la reserva amb els seus socis (segons calgui) a fi i efecte de prestar a l'Usuari una assistència eficient.
Quan l'Usuari faci una reserva al lloc web d'un operador, que es prengui el temps que calgui per llegir les polítiques de privacitat si vol comprendre com l'operador pot processar les seves dades personals. Quan ALSA ofereix a l'Usuari altres serveis de mobilitat, la informació de l'Usuari pot ser compartida amb els socis comercials per gestionar-ne l'ordre. Amb finalitats de detecció i prevenció del frau, Alsa també pot intercanviar informació sobre els nostres usuaris amb els nostres socis comercials.
6.- TERMINI DE CONSERVACIÓ DE LES DADES
Només emmagatzemem les dades personals dels usuaris en la mesura que ens calguin per tal de poder-les utilitzar segons la finalitat per a la qual es van recollir, i segons la base jurídica del seu tractament. Mantindrem les dades personals mentre hi hagi una relació contractual amb l'usuari i mentre aquest no exerceixi el dret de supressió, cancel·lació i/o limitació del tractament de les dades personals.
En aquests casos, mantindrem les dades degudament bloquejades, sense fer-ne cap ús, mentre aquestes puguin ser necessàries per a l'exercici o la defensa de reclamacions o se'n pugui derivar algun tipus de responsabilitat judicial, legal o contractual del tractament, que hagi de ser atesa i per a la qual en calgui la recuperació.
Alsa complirà allò que disposa la normativa vigent quant al deure de cancel·lació de la informació personal que hagi deixat de ser necessària per a la finalitat o les finalitats per a les quals es va recollir, i aquesta serà bloquejada, per tal de poder atendre les possibles responsabilitats derivades del tractament de les dades, i només durant els terminis de prescripció de les responsabilitats esmentades. Un cop transcorreguts aquests terminis, la informació en qüestió serà definitivament eliminada per mitjà de mètodes segurs.
7.- DRETS DELS INTERESSATS
L'interessat podrà exercir els drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de les dades, de limitació i oposició al seu tractament, així com a no ser objecte de decisions basades únicament en el tractament automatitzat de les dades quan siguin procedents, tot adreçant-se a GROUPE ALSA TRANSPORT, S.A., mitjançant sol·licitud a la nostra adreça electrònica establerta a aquest efecte: attcliente@alsa.ma, o a l’adreça postal: Ferme Ahzib Achayech, Ferkat Ain Dada Askejour Saada, 40150 Marrakech, i adjuntar, en tot cas, fotocòpia del DNI o document equivalent vàlid en dret que en permeti acreditar la identitat i on s'especifiqui el dret que es vol exercir. Igualment, qualsevol interessat té dret a obtenir confirmació sobre els tractaments de les dades que es duen a terme a Alsa.
Qualsevol interessat podrà, en qualsevol moment posterior, en els termes establerts a la normativa sobre protecció de dades vigent en cada moment, revocar el consentiment prestat sense que la retirada del consentiment afecti la licitud del tractament realitzat amb anterioritat.
8.- ALTRES DETALLS DE LA POLÍTICA DE PRIVACITAT
Seguretat de dades. Alsa ha adoptat els nivells de seguretat de protecció de dades personals que requereix la legislació vigent en funció del tipus d'informació emmagatzemada.
Alsa també ha implementat altres mitjans tècnics addicionals i mesures disponibles per tal d’evitar l'alteració, la pèrdua o el processament o l'accés no autoritzat de les dades personals enviades. Alsa es compromet a protegir les dades dels Usuaris, però no pot garantir-ne al 100% la seguretat de les dades.
Privacitat dels infants. L'Aplicació no està adreçada als infants i Alsa no recopila deliberadament informació personal d’infants menors de 14 anys. Si Alsa descobreix que un infant menor de 14 anys li ha donat informació personal, prendrà mesures destinades a eliminar-la.
Canvis en la política de privacitat. És possible que Alsa faci canvis en aquesta Política de Privacitat de tant en tant. Alsa informarà l'usuari a través de l'Aplicació, per correu electrònic o mitjançant una altra comunicació. Alsa recomana a l'Usuari que llegeixi aquesta Política de Privacitat periòdicament per tal de restar al corrent de les nostres pràctiques. Sempre que l'Usuari faci ús de l'Aplicació, accepta aquesta Política de Privacitat i qualsevol possible actualització.
Informació de contacte. L'Usuari pot posar-se en contacte amb Alsa en qualsevol moment amb qualsevol pregunta o comentari sobre aquesta Política de Privacitat, la seva informació personal, les pràctiques d'ús i ús compartit d'Alsa o bé les seves opcions de consentiment, a attcliente@alsa.ma
D'acord amb la legislació vigent, Alsa complirà amb l’obligació d'eliminar la informació personal quan ja no sigui necessària per al propòsit o els fins per als quals va ser recopilada. La informació serà bloquejada, però la companyia la conservarà a fi i efecte de fer front a qualsevol possible responsabilitat que pugui sorgir del processament de dades durant els períodes de prescripció requerits. Un cop vençuts aquests períodes de prescripció, la informació s'esborrarà definitivament mitjançant l’ús de mètodes segurs.