Titulo pagina
- Alsa Innovació (R+D+I)
- Sala de premsa
- La nostra història
- Les nostres activitats
- Medi ambient
- Política de gestió ambiental, energètica i de conducció eficient
- Seguretat
- Persones
- Política de sostenibilitat
- Informe de Sostenibilitat
- Responsabilitat corporativa
- Retos de Colaboración - Ministerio de Ciencia e Innovación
- Política de Seguretat i Salut Laboral
- Ètic i Compliance
- Estados de información no financiera
- Certificacions
- Històries sobre rodes
Cultura de compliment a Alsa
A Alsa tenim implementada una cultura organitzacional de compliment normatiu a totes les Àrees, cosa que garanteix l'efectivitat dels controls vinculats a les diferents Àrees i enforteix el nostre Sistema de Gestió de Compliance Penal.
Disposem d’un Sistema de Gestió de Compliance Penal, la tasca del qual se centra en els aspectes següents:
- La identificació d’activitats que suposin un risc penal.
- L'establiment de Protocols i Procediments necessaris per definir i implementar processos que mitiguin la comissió de delicte.
- La verificació i avaluació del Model de Compliance.
- L'obligació d'informar de qualsevol qüestió, reclamació i incompliment a través del Canal d'Integritat d'Alsa.
- La conscienciació i sensibilització sobre la necessitat de complir amb la legislació aplicable i amb la normativa i els procediments interns.
A continuació, mostrem les principals Polítiques que integren el nostre Model de Compliance:
Estableix els principis, valors i comportaments que han de regir a l'Organització i que són de compliment obligat.
Estableix els objectius i les bases del Sistema de Gestió de Compliance Penal a Alsa, així com els rols i les responsabilitats.
Canal d'Integritat d'Alsa
A Alsa creiem en els nostres valors (Excel·lència, Seguretat, Persones, Comunitat i Medi Ambient i Client) que ens exigeixen complir estrictament amb la normativa, sobretot quan la nostra missió és liderar el canvi modal vers el transport públic col·lectiu.
Fa més de cent anys que evolucionem en constant millora, per la qual cosa considerem que el nostre compromís amb l'ètica i la transparència el que fa és acompanyar-nos en aquesta constant evolució.
Per tot això, en compliment de la Llei 2/2023, de Protecció a l'Informant, hem obert un Canal segur en el qual els nostres empleats i grups d'interès puguin plantejar dubtes, fer consultes i informar sobre qualsevol comportament irregular o il·lícit que sigui contrari a la legislació vigent o al Codi Ètic d'Alsa publicat en aquesta web.
Indiquem les tres vies de comunicació a Alsa (tots els canals permeten les comunicacions anònimes).
A través de l’eina tecnològica Navex..
Amb una trucada al telèfon 900 98 1221
Amb el telèfon mòbil mitjançant aquest Codi QR que redirigeix directament a la web:
Aquest Canal permet comunicar tant de manera anònima com personal i ofereix les màximes garanties de confidencialitat, privadesa i seguretat. Únicament determinades persones a Alsa tenen accés a les comunicacions, cosa que en permet un tractament estrictament confidencial.
A través del Canal d'Integritat totes les persones que es relacionen professionalment o comercialment amb Alsa podran traslladar qualsevol tipus d'incompliment del qual en tinguin coneixement de manera fàcil, ràpida i segura, sempre que es tracti d'actes indeguts, contraris a l'ètica, a la legislació vigent o al nostre Codi Ètic.
En aquest Canal no s’han de comunicar aspectes relatius a la gestió de consultes o reclamacions de tipus comercial. Per a aquestes qüestions, Alsa té habilitats altres canals d'atenció al client..
D'altra banda, per a qüestions relatives a la protecció de dades, cal adreçar-se a dpo@alsa.es. Consulta tota la informació.
Un cop s’hagi comprovat que la comunicació es fa de bona fe, s'iniciarà l'anàlisi de la informació proporcionada i s'investigarà o arxivarà la comunicació, segons que correspongui.
L'anàlisi es durà a terme pel Responsable del Sistema juntament amb el Comitè de Compliance, els qui estan dotats de l'autonomia i la independència necessàries perquè la investigació dels fets es faci amb totes les garanties d'objectivitat i imparcialitat.
Així mateix, l'eina proporcionarà al comunicant un usuari i una contrasenya per tal de poder disposar d’informació actualitzada sobre l'estat del cas.
Es garanteix l'absència de represàlies, tal com estableix el nostre Codi Ètic, amb prohibició expressa dels actes de represàlia contra els comunicants. Per això, a Alsa vetllem perquè cap informant de bona fe pateixi represàlies.
Si teniu qualsevol dubte sobre aquest Canal, podeu consultar la Política del Sistema Intern d'Informació.
Certificat AENOR Sistema de Compliance Penal (UNE19601)
Alsa disposa d’un Sistema de Gestió de Compliance / Compliment Normatiu certificat per AENOR d'acord amb la norma UNE 19601:2017.
Aquest sistema de compliment normatiu, plenament implantat i en vigor, desplega tots els efectes amb la finalitat principal de mitigar i reduir al màxim la possibilitat que qualsevol persona de la companyia pugui delinquir.
Aquesta certificació ens distingeix com a model de bones pràctiques ètiques i d'implementació eficaç d'un programa de prevenció de delictes al si de l'empresa.