Procés de compra de bitllets per a Persones amb Mobilitat Reduïda amb Cadira de Rodes (PMRCR), transferència i acompanyant
Els nostres serveis de les concessions CV-202 i CV-302 són accessibles a viatgers en cadira de rodes, sempre que es reservin amb una antelació de més de 36h segons estipula la legislació vigent.
Pots reservar de manera directa, a la nostra web, taquilles i atenció telefònica, la teva plaça per a cadira de rodes, transferència i acompanyant en aquells serveis identificats amb aquest símbol:
En qualsevol cas, si vols viatjar en algun horari que no incorpori aquest símbol, posa't en contacte amb la nostra taquilla o truca al telèfon d'atenció al client (900 814 114) i faran les gestions oportunes per facilitar-te el servei sol·licitat o oferir-te una alternativa que respongui a les teves necessitats.
A continuació, t'expliquem de manera detallada com fer aquesta reserva en els nostres canals:
A Alsa hem redissenyat el procés de compra per identificar, amb un màxim de 3 preguntes, tot el que necessites per viatjar amb nosaltres.
En primer lloc, selecciona l'origen-destí i la data de viatge que desitges i fes clic a CERCAR.
A la pantalla de selecció d'horaris, selecciona el que tingui el símbol de la cadira de rodes:
Abans de clicar CONTINUAR, activa el botó que hi ha al costat de la pregunta “Viatja alguna persona amb cadira de rodes?”
En aquest moment, apareixerà una finestra emergent amb 3 preguntes que pretenen esbrinar:
1. Si portaràs la cadira de rodes en l'espai PMRCR o bé al maleter. D'aquesta manera, adequarem el vehicle segons l'espai que et calgui, i et reservarem la butaca o l'espai que més et convingui.
En aquest cas és molt important que coneguis les condicions d'accés de la teva cadira de rodes als nostres vehicles.
Si la teva cadira no compleix alguna de les condicions per viatjar a bord, cal que viatgi al maleter.
2. Si voldràs transferir-te a una butaca convencional. Així podrem reservar-te, sense cap cost addicional, la butaca més propera a l'espai PMRCR.
Per limitacions tècniques dels vehicles, aquest seient es troba a l'altra banda del passadís, a la posició més propera a l'espai PMRCR.
Atenció:
- Per raons de seguretat, tant del viatger com del personal d'Alsa, la transferència l'ha de fer el viatger pels seus propis mitjans o amb l'ajuda de l’acompanyant.
- La distància fins a la butaca i la diferència d'alçada des del passadís al nivell on s'ubiquen les butaques pot variar en funció del model. Consulta més informació.
3. Si et caldrà un acompanyant que t'ajudi a transferir-te des de la cadira de rodes, o a embarcar si prefereixes deixar-la al maleter. En aquest cas, des d'Alsa oferim un bitllet gratuït perquè puguis portar amb tu la persona que t'assisteixi en aquest procés.
Al teu acompanyant se li assignarà la butaca contigua a la de transferència. Per raons de seguretat, aquest acompanyant haurà de viatjar amb tu per si et cal assistència a les parades intermèdies o per si sorgís algun imprevist durant el servei.
A continuació, t'indiquem les respostes que has d'emplenar en el formulari web en funció de quina sigui la teva situació particular:
Si viatges amb la cadira de rodes en l'espai PMRCR i no et vols transferir:
Recorda que:
- La teva cadira de rodes ha de complir les condicions d'accés a l'habitacle de passatgers: dimensions, pes i norma ISO 7176. Consulta més informació.
- Per poder confirmar el servei, deixa'ns un número de telèfon vàlid. El nostre equip d'operacions et trucarà per confirmar el que necessitis i adaptar el servei segons que correspongui.
Si viatges amb la teva cadira de rodes en l'espai PMRCR i et vols transferir, però no et cal un acompanyant que t'ajudi a fer-ho:
- La teva cadira de rodes ha de complir les condicions d'accés a l'habitacle de passatgers: dimensions, pes i norma ISO 7176. Consulta més informació.
- Has de poder-te transferir pels teus propis mitjans al seient de transferència, ubicat a l'altra banda del passadís. Aquesta plaça de transferència és gratuïta. Consulta més informació.
- Per poder confirmar el servei, deixa'ns un número de telèfon vàlid. El nostre equip d'operacions et trucarà per confirmar el que necessitis i adaptar el servei segons que correspongui.
Si viatges amb la teva cadira de rodes a bord i et vols transferir, i et cal un acompanyant que t'ajudi a fer-ho:
Recorda que:
- La teva cadira de rodes ha de complir les condicions d'accés a l'habitacle de passatgers: dimensions, pes i norma ISO 7176. Consulta més informació.
- Has de poder-te transferir amb ajuda del teu acompanyant al seient de transferència, ubicat a l'altra banda del passadís. Aquesta plaça de transferència és gratuïta. Consulta més informació.
- Per poder confirmar el servei, deixa'ns un número de telèfon vàlid. El nostre equip d'operacions et trucarà per confirmar el que necessitis i adaptar el servei segons que correspongui.
Si viatges amb la teva cadira de rodes al maleter, i no et cal ajuda per embarcar.
Recorda que:
- La teva cadira de rodes ha de complir les condicions d'accés al maleter: dimensions i pes. Consulta més informació.
- Has de poder accedir pels teus propis mitjans al seient ubicat a la part davantera de l'autobús.
- Per poder confirmar el servei, deixa'ns un número de telèfon vàlid. El nostre equip d'operacions et trucarà per confirmar el que necessitis i adaptar el servei segons que correspongui.
Si viatges amb la teva cadira de rodes al maleter i et cal ajuda per embarcar.
Recorda que:
- La teva cadira de rodes ha de complir les condicions d'accés al maleter: dimensions i pes. Consulta més informació
- Has de poder accedir amb l’ajuda del teu acompanyant al seient ubicat a la part davantera de l'autobús.
- El teu acompanyant viatjarà amb un descompte del 100% a la plaça més propera a la teva (en funció de l'ocupació del servei).
- Per poder confirmar el servei, deixa'ns un número de telèfon vàlid. El nostre equip d'operacions et trucarà per confirmar el que necessitis i adaptar el servei segons que correspongui.
El procés de venda en aquests canals és semblant al de la web, però és atès presencialment per un dels nostres agents.
En primer lloc, et preguntaran per l'origen-destí i la data de viatge que prefereixis.
A continuació, t'oferiran els serveis designats preferentment com a PMRCR i, en cas que siguin del teu grat, procediran a concretar amb tu la resta d'aspectes de la reserva.
Si aquests serveis no responen a les teves necessitats, l'agent de venda contactarà amb el nostre personal operatiu per facilitar-te el servei sol·licitat o bé oferir-te una alternativa. En aquest cas, com més gran sigui l'antelació de la data de reserva respecte de la data de viatge, més possibilitats de viatge podrem oferir-te.
En funció del tipus de sol·licitud rebuda, pot ser que calgui interrompre la venda i reprendre-la en un altre moment. Serem nosaltres qui ens posarem en contacte amb tu per continuar la reserva en funció de les noves opcions disponibles.
Un cop acordada la data/hora de viatge, el nostre personal d'atenció et preguntarà:
1. Si has de portar la teva cadira de rodes en l’espai PMRCR o al maleter.D'aquesta manera, adequarem el vehicle d'acord amb l'espai que et calgui i et reservarem la butaca o l'espai que més et convingui.
En aquest cas és molt important que coneguis les condicions d'accés de la teva cadira de rodes als nostres vehicles.
Si la teva cadira no compleix alguna de les condicions per viatjar a bord, cal que viatgi al maleter.
2. Si voldràs transferir-te a una butaca convencional. Així podrem reservar-te, sense cap cost addicional, la butaca més propera a l'espai PMRCR.
Per limitacions tècniques dels vehicles, aquest seient es troba a l'altra banda del passadís, a la posició més propera a l'espai PMRCR.
Atenció:
- Per raons de seguretat, tant del viatger com del personal d'Alsa, la transferència l'ha de fer el viatger pels seus propis mitjans o amb l'ajuda de l’acompanyant.
- • La distància fins a la butaca i la diferència d'alçada des del passadís al nivell on s'ubiquen les butaques pot variar en funció del model. Consulta més informació.
3. Si et caldrà un acompanyant que t'ajudi a transferir-te des de la cadira de rodes, o a embarcar si prefereixes deixar-la al maleter. En cas que et calgui ajuda, des d'Alsa oferim un bitllet gratuït perquè puguis portar amb tu la persona que t'assisteixi en aquest procés.
Al teu acompanyant se li assignarà la butaca contigua a la de transferència. Per raons de seguretat, aquest acompanyant haurà de viatjar amb tu, per si et cal assistència a les parades intermèdies o per si sorgís algun imprevist durant el servei.
En qualsevol cas, és IMPRESCINDIBLE que ens facilitis un número de telèfon vàlid perquè puguem confirmar amb tu la reserva i les teves necessitats de viatge. En cas contrari, la reserva no es podrà confirmar.
També farem servir aquest telèfon per avisar-te en cas que sorgís algun contratemps amb el servei o amb la teva reserva.