Bilbao - Serveis urbans
Cercador
Bilbobus gestiona els serveis urbans i d'autobús turístic de la ciutat de Bilbao.
Aquí pots trobar tota la informació sobre línies, horaris, tarifes i notícies relacionades a l'respecte.
Accessibilitat i necessitats especials
En els serveis de transport urbà de Bilbao treballem per garantir l'accés al nostre servei de transport a totes les persones, a l'marge de la seva edat o capacitat de moviment. El nostre objectiu és que puguin gaudir dels nostres serveis en les mateixes condicions de seguretat, igualtat i confort, amb la major autonomia possible.
Per això, totes les línies, tant les urbanes com de el bus turístic, són accessibles.
Per a qualsevol dubte o suggeriment sobre els nostres serveis adaptats per a viatgers amb discapacitat, contacta amb nosaltres a través del nostre telèfon d'atenció 94 685 50 00 (94 479 09 81 fora d'horari de l'Oficina d'Atenció a l'Client).
Tota la flota dels serveis de transport urbà de Bilbao és accessible, comptant amb els següents elements:
- Places especials per a persones de mobilitat reduïda en cadira de rodes o escúter. Els nostres busos disposen 1 o 2 places, segons el model.
- Seients preferents per a persones de mobilitat reduïda, grans amb problemes de mobilitat, dones embarassades i persones amb nens petits.
- Senyalització exterior indicativa de vehicle accessible.
- Polsador exterior de sol·licitud d'accés a través de rampa o plataforma.
- Rampa o plataforma elevadora, segons el model.
- Sistema d'agenollament de l'autobús.
- Polsador interior de sol·licitud de parada.
- Terra antilliscant.
- Sistema de barres i agafadors.
- Vores dels graons senyalitzats.
- Informació visual i sonora de les parades.
Per saber les condicions i característiques del teu viatge en cadira de rodes o escúter, si us plau, consulta Places especials.
Els gossos d'assistència, inclosos gossos de suport a persones amb trastorns diabètics i epilèptics, poden viatjar a l'interior de l'autobús sense cap cost.
Han de seure a terra, als peus de l'passatger.
És obligatori que el gos porti el seu corretja i tota la seva documentació, especialment la que l'acredita com a tal, ja que pot ser requerida pel personal de Bilbobus en el moment d'accedir a l'autobús.
- Atenció presencial a l'Oficina d'Atenció a l'Client (OAC), que és una instal·lació accessible. Disposa de bucle d'inducció magnètica per facilitar la comunicació amb persones amb discapacitat auditiva. Direcció: Llicenciat Poza 8. 48008 Bilbao. Horari: De dilluns a divendres: 7: 30-20: 00. Dissabtes: 9: 00-20: 00. Diumenges i festius: 9: 00-14: 00.
- Servei de vídeo-interpretació en llengua de signes espanyola per facilitar que les persones sordes o amb discapacitat auditiva tenen el mateix accés a la informació que la resta dels nostres usuaris. Pots accedir a través del web de BIOBIDE o la de BILBOBUS.
- Utilització de portes d'accés a conveniència. Les persones amb mobilitat reduïda poden utilitzar la porta de sortida per entrar a l'autobús ia l'interior utilitzaran el lloc reservat per a elles. A més, quan sigui necessari, les persones amb mobilitat reduïda podran sortir per la porta d'entrada.
- Aproximació a la parada. El conductor o conductora acostarà el màxim possible l'autobús a la parada per facilitar la pujada i baixada.
- Prioritat en l'embarcament i desembarcament. Les persones que van en cadira de rodes tenen prioritat per pujar a l'autobús. Al desembarcament, primer baixaran les persones amb mobilitat reduïda i després, pujarà la resta de persones que estan a la parada.
- Gratuïtat per a acompanyants de persones de mobilitat reduïda. Podran viatjar gratuïtament les persones invidents i les que acompanyin persones de mobilitat reduïda que es desplacin en cadira de rodes o escúter.
El personal en contacte amb els usuaris rep formació específica per atendre persones amb discapacitat.
Els serveis han estat dissenyats seguint els requisits de normes d'Accessibilitat Universal, com la UNE 170001, i estan en procés de certificació per AENOR.