Última actualización marzo de 2022
A aplicación Mobi4U (de aquí en adiante, a «Aplicación») foi desenvolvida por FOSTERING MOBILITY, S. L. con domicilio fiscal en Paseo de la Habana 26, 1.º-2, 28036 Madrid para a entidade ALSA GRUPO, S.L.U. (de aquí en adiante, «Alsa») con CIF B-82059478 e domicilio social en Calle Josefa Valcárcel 20, 28027 Madrid, que actúa como responsable do tratamento dos datos persoais que os usuarios faciliten ao usar a Aplicación.
A actual Política de Privacidade regulamenta o tratamento de datos persoais dos usuarios da Aplicación (de aquí en adiante, o «Usuario» ou os «Usuarios», segundo corresponda) por parte de Alsa, no contexto dos servizos prestados a través da Aplicación (de aquí en adiante, os «Servizos»).
A descarga e o uso da Aplicación supón que o Usuario leu e aceptou a presente política de privacidade por completo (de aquí en adiante, a «Política de Privacidade»). A data que figura ao inicio da presente Política de Privacidade corresponde á data da última revisión desta e será a partir desa data cando sexa aplicable. Alsa resérvase a facultade de modificar a Política de Privacidade, polo que recomenda revisala regularmente.
O simple acceso aos "Servizos" tras a modificación implicará a aceptación de calquera modificación introducida, para o que Alsa recomenda consultar periodicamente esta Política de Privacidade.
Algúns dos Servizos prestados a través da Aplicación poden estar suxeitos a políticas de privacidade específicas, que completarán ou, se son contrarias a esta Política de Privacidade, substituirán o contido desta, e que se entenderá aceptada cando o Usuario. solicita a prestación do servizo, por exemplo, ao provedor e operador de transporte ou ao servizo vinculado correspondente.
Así mesmo, a descarga e o uso da Aplicación e dos Servizos son o resultado da aplicación das Condicións Xerais de uso da App.
1. RESPONSABLE DO TRATAMENTO
ALSA GRUPO, S.L.U., CIF B-82059478 e domicilio social en Calle Josefa Valcárcel 20, 28027 Madrid; enderezo de correo electrónico de contacto: asesoria@alsa.es; datos de contacto do delegado de protección de datos: dpo@alsa.es
2. INFORMACIÓN PERSOAL RECOLLIDA NA APLICACIÓN
Información de rexistro. Cando un Usuario se rexistra para crear unha conta na Aplicación, ten que indicar o seu nome, os seus apelidos, o seu correo electrónico, a súa data de nacemento e número de teléfono móbil.
Datos de prestación do servizo. Información relativa á reserva ou compra de Servizos do Operador.
Método de pagamento. Cando o Usuario agrega unha tarxeta de crédito á súa conta, a plataforma de pagamento, unha terceira empresa, recibirá a información da súa tarxeta. Alsa non almacena a información da súa tarxeta de crédito nos seus servidores. De igual modo, o Usuario poderá engadir abonos de transporte, que se comunicarán coa empresa titular destes.
Información do perfil de usuario. Ao empregar a Aplicación, o Usuario pode escoller preferencias de mobilidade. O Usuario pode completar o seu perfil de maneira opcional.
Comunicacións. Se o usuario contacta con Alsa directamente, Alsa pode recibir información adicional sobre o Usuario. Alsa pode usar sistemas automatizados para revisar as comunicacións por motivos de: seguridade, prevención de fraude, cumprimento dos requisitos legais e regulamentarios, investigacións de potenciais condutas abusivas, desenvolvemento e mellora de produtos, investigación, compromiso co cliente, que inclúe ofrecer ao Usuario información e ofertas que Alsa cre que poden interesarlle (para este tratamento solicitaremos o seu consentimento ao respecto), e asistencia técnica.
Información de localización. Suxeita á súa autorización previa, cando o Usuario utiliza a Aplicación no seu dispositivo móbil, Alsa recibe a súa localización. Alsa tamén pode recoller a localización precisa do dispositivo do Usuario cando a Aplicación se executa en primeiro plano ou en segundo plano.
A información de localización do usuario é necesaria para ofrecer as mellores opcións de transporte, determinar os lugares de recollida, suxerir as mellores opcións de ruta en función do seu historial de viaxes e, en xeral, para proporcionar os Servizos.
Ademais, se o Usuario autoriza a Alsa mediante a configuración do seu dispositivo ou da Aplicación, Alsa poderá recoller a súa localización mentres a Aplicación estea desactivada para identificar suxestións de servizos na súa localización.
En calquera momento a través da configuración do sistema operativo do seu dispositivo, o Usuario pode evitar que o seu dispositivo comparta a súa localización. Non obstante, a localización dos usuarios é esencial para a Aplicación e sen ela Alsa non pode proporcionarlle os Servizos ao Usuario.
Información de uso. Para que Alsa poida comprender como usan os Usuarios a Aplicación co obxectivo de mellorala, Alsa recibe información automaticamente sobre as súas interaccións, como as páxinas ou outros contidos que consulta dentro da Aplicación, as súas accións dentro da Aplicación e as datas e horas das súas visitas.
Comentarios do Usuario. Os operadores e os Usuarios, se así o desexan, poden cualificarse e revisarse entre si ao final de cada viaxe. Alsa recibe información sobre cualificacións e revisións, sempre que o Usuario así o autorice.
Socios. Alsa pode recibir información adicional de socios que ofrecen servizos de mobilidade a través dos cales o Usuario se rexistre, como datos demográficos ou información de pagamento ou detección de fraude, e combinala con outra información da que Alsa dispón.
3. FINALIDADES PARA AS QUE SE EMPREGAN OS DATOS PERSOAIS RECOMPILADOS
Alsa usa a información que recompila de todos os Usuarios para os seguintes fins:
A) En base á relación contractual:
- Prestar os servizos ofrecidos a través da Aplicación.
- Mellorar a experiencia de mobilidade do Usuario.
- Conectar os Usuarios con operadores ou provedores de mobilidade.
- Proporcionar, mellorar, expandir e promover a Aplicación.
- Facilitar transaccións e pagamentos.
- Proporcionar asistencia técnica.
B) En base a unha obriga legal:
Dar cumprimento a cantas obrigas legais nos correspondan, así como comunicar os teus datos persoais ás Forzas e Corpos de Seguridade do Estado e demais organismos con competencia na materia, cando así nos sexa requirido.
Para xestionar correctamente situacións de emerxencia, catástrofes ou casos de forza maior pode ser necesario comunicar os teus datos persoais a organismos ou entidades con competencia na materia.
Contactar co usuario para informalo, de ser o caso, sobre rastrexabilidade de contacto en situacións de control de epidemias e a súa propagación.
C) En base ao consentimento do interesado:
- Comunicarse co Usuario mesmo con fins publicitarios e de márketing co seu consentimento.
- Enviar mensaxes de texto e notificacións push.
O usuario pode revogar en calquera momento o consentimento outorgado sen que a retirada do consentimento afecte a licitude do tratamento realizado con anterioridade. Para a retirada do consentimento poderá darse de baixa de maneira automática no servizo de comunicacións comerciais, deshabilitar as notificacións push no seu dispositivo ou enviar a súa solicitude a asesoria@alsa.es
D) En base ao interese lexítimo de Alsa:
- Analizar como os Usuarios usan a Aplicación.
- Análises estatísticas do uso da Aplicación e comportamentos dos Usuarios nela; estudos de mercado e labores que analizan o uso da Aplicación. Estes tratamentos de datos realízanse de forma agregada (é dicir, de forma que non te identifique) ou, no seu caso, pseudoanonimizada.
- Controlar, analizar e xestionar situacións de risco, fraude ou incidencias co obxecto de previr potenciais fraudes. Se consideramos que a operación pode ser fraudulenta, este tratamento pode ter como consecuencia o bloqueo da transacción.
- Realizar accións e enquisas de calidade destinadas a coñecer o grao de satisfacción dos nosos clientes e usuarios e detectar aquelas áreas en que podemos mellorar.
Consideramos que temos un interese lexítimo, dado que o tratamento destes datos resulta tamén beneficioso para ti en tanto que nos permite poder atenderte adecuadamente, prestarche un mellor servizo que se adapte ás túas necesidades, expectativas e nivel de satisfacción como usuario, así como en beneficio e garantía da seguridade nas operacións.
4. LEXITIMACIÓN PARA O TRATAMENTO DOS DATOS
As bases xurídicas que lexitiman os tratamentos indicados son a execución do contrato de transporte previamente contratado, o consentimento do usuario, o cumprimento dunha obriga legal e o interese lexítimo de Alsa conforme o exposto no punto 3 da presente Política de Privacidade. A análise de ponderación de intereses concrétase igualmente no devandito punto 3.
5. COMO COMPARTE ALSA A INFORMACIÓN RECADADA
En determinadas circunstancias, Alsa comparte os datos persoais dos Usuarios con terceiros.
No momento de reservar unha viaxe, Alsa transfire os detalles relevantes da reserva ao operador correspondente. Isto pode incluír: o nome do Usuario, detalles de contacto, detalles de pagamento e calquera preferencia que especificara o Usuario ao facer a reserva. Se o Usuario ten unha consulta sobre a reserva, Alsa pode contactar co operador para atender a súa solicitude. A non ser que o Usuario realice o pagamento a través da Aplicación durante o proceso da reserva, Alsa enviará os detalles da forma de pagamento á pasarela de pagamentos para o seu tratamento posterior. En caso de conflito ou reclamación, Alsa pode proporcionarlle ao operador información sobre o proceso de reserva. Isto pode incluír unha copia da confirmación da súa reserva como proba.
Terceiros, provedores de servizos: Alsa pode usar provedores de servizos para tratar os datos persoais do Usuario en nome de Alsa. Os provedores de servizos terceiros están suxeitos ás cláusulas de confidencialidade e non poden utilizar os seus datos persoais para outros fins.
Provedores de pagamentos e outras institucións financeiras: cando o Usuario ou o titular da tarxeta de crédito utilizada para realizar a súa reserva soliciten unha devolución, é posible que Alsa teña que compartir certos detalles da reserva co provedor de servizos de pagamento e a institución financeira correspondente. Isto pode incluír tamén unha copia da confirmación da súa reserva utilizada polo Usuario para facela. Ademais, Alsa pode compartir información relevante con institucións financeiras, se o considera estritamente necesario para fins de detección e prevención de fraude.
Autoridades competentes: Alsa divulga datos persoais coas forzas da orde pública na medida que esixa a lei ou sexa estritamente preciso para a prevención, detección ou axuizamento de actos delitivos e fraude. É posible que ALSA teña que divulgar máis datos persoais coas autoridades competentes para protexer e defender os seus dereitos ou propiedades, ou os dereitos e propiedades dos seus socios comerciais.
Socios comerciais: Alsa traballa con outros socios comerciais e operadores. Algúns destes socios comerciais distribúen ou publicitan os servizos de Alsa. Isto pode significar que os seus servizos están integrados na Aplicación e que foron habilitados para mostrarlle ao Usuario un anuncio personalizado ou que os servizos da Aplicación están integrados nos seus sitios web e/ou aplicacións.
Cando o Usuario faga unha reserva nunha das plataformas dos socios comerciais de Alsa, enviaránselle certos datos persoais que o Usuario proporcionou. Se o socio comercial proporciona o servizo de atención ao cliente, Alsa compartirá os detalles relevantes para a súa reserva cos seus socios (segundo sexa necesario) co fin de brindar ao Usuario asistencia eficiente.
Cando o Usuario faga unha reserva no sitio web dun operador, que tome o tempo para ler as súas políticas de privacidade se desexa comprender como o operador pode procesar os seus datos persoais. Cando ALSA ofrece ao Usuario outros servizos de mobilidade, a información do Usuario pode ser compartida cos socios comerciais para xestionar a súa orde. Para propósitos de detección e prevención de fraude, Alsa tamén pode intercambiar cos nosos socios comerciais información sobre os nosos usuarios.
6. PRAZO DE CONSERVACIÓN DOS DATOS
Só almacenamos os datos persoais dos usuarios na medida en que os necesitamos a fin de poder utilizalos segundo a finalidade para a que foron obtidos, e segundo a base xurídica do tratamento destes. Manteremos os datos persoais mentres exista unha relación contractual co usuario e mentres este non exerza o dereito de supresión, cancelación ou limitación do tratamento dos datos persoais.
Nestes casos manteremos os datos debidamente bloqueados, sen darlles ningún uso, mentres poidan ser necesarios para o exercicio ou defensa de reclamacións ou poida derivarse algún tipo de responsabilidade xudicial, legal ou contractual do seu tratamento, que deba ser atendida e para o cal sexa necesaria a súa recuperación.
Alsa cumprirá o disposto na normativa vixente en canto ao deber de cancelación da información persoal que deixase de ser necesaria para o fin ou os fins para os cales foi recollida, e bloqueará a mesma co fin de poder atender as posibles responsabilidades derivadas do tratamento dos datos, e só durante os prazos de prescrición de ditas responsabilidades. Unha vez transcorran estes prazos, eliminarase definitivamente esa información mediante métodos seguros.
7.- DEREITOS DOS INTERESADOS
O interesado poderá exercer os dereitos de acceso, rectificación, supresión e portabilidade dos seus datos, de limitación e oposición ao seu tratamento, así como a non ser obxecto de decisións baseadas unicamente no tratamento automatizado dos seus datos, cando no seu caso procedan, dirixíndose a ALSA GRUPO, S.L.U., mediante solicitude ao noso enderezo de correo electrónico establecido para tal efecto: asesoria@alsa.es, ou ao enderezo postal: ALSA GRUPO, S.L.U., Dpto. Asesoría Jurídica, Calle Josefa Valcárcel, 20. 28027 Madrid, achegando en todo caso fotocopia do DNI ou un documento equivalente válido en dereito que permita acreditar a súa identidade, e especificando o dereito que desexa exercer. De igual maneira, calquera interesado ten dereito a obter confirmación sobre os tratamentos que dos seus datos se leven a cabo en Alsa.
Calquera interesado poderá en calquera momento posterior, nos termos establecidos na normativa sobre protección de datos en cada momento vixente, revogar o consentimento prestado sen que a retirada do consentimento afecte á licitude do tratamento realizado con anterioridade.
O interesado terá dereito a formular unha queixa ou reclamación ante a Axencia Española de Protección de Datos (www.aepd.es), así como perante o delegado de Protección de Datos de Alsa (dpo@alsa.es).
8. OUTROS DETALLES DA POLÍTICA DE PRIVACIDADE
Seguridade de datos. Alsa adoptou os niveis de seguridade de protección de datos persoais requiridos pola lexislación vixente (REGULAMENTO (UE) 2016/679 DO PARLAMENTO EUROPEO E DO CONSELLO do 27 de abril de 2016 relativo á protección das persoas físicas no que respecta ao tratamento de datos persoais e á libre circulación destes datos e polo que se revoga a Directiva 95/46/CE e as seguintes, o Regulamento xeral de protección de datos) en función do tipo de información almacenada.
Alsa tamén implementou outros medios técnicos adicionais e outras medidas dispoñibles para evitar a alteración, perda, acceso ou procesamento non autorizado dos datos persoais enviados. Alsa comprométese a protexer os datos dos Usuarios, pero non pode garantir que os seus datos sexan 100 % seguros.
Privacidade dos nenos. A Aplicación non está dirixida a nenos; Alsa non recompila deliberadamente información persoal de nenos menores de 14 anos. Se Alsa descobre que un neno menor de 14 anos lle proporcionou información persoal, tomará medidas para eliminar esa información. Se o Usuario pensa que un neno menor de 14 anos lle proporcionou a Alsa información persoal, deberá contactar con Alsa a través de asesoria@alsa.es
Cambios na política de privacidade. É posible que Alsa realice cambios nesta Política de Privacidade de cando en vez. Alsa informará o Usuario a través da Aplicación, por correo electrónico ou por outro medio de comunicación. Alsa recoméndalle ao Usuario que lea esta política de privacidade periodicamente para manterse ao corrente das nosas prácticas. Sempre que o Usuario use a Aplicación, acepta esta Política de Privacidade e calquera actualización que puidera sufrir.
Información do contacto. O Usuario pode pórse en contacto con Alsa en calquera momento con calquera pregunta ou comentario sobre esta Política de privacidade, a súa información persoal, as prácticas de uso e uso compartido de Alsa ou as súas opcións de consentimento a través de asesoria@alsa.es
De acordo coa lexislación vixente, Alsa cumprirá coa súa obriga de eliminar a información persoal cando xa non sexa precisa para o propósito ou os fins para os que se recompilou. A información será bloqueada, pero a compañía manteraa para abordar calquera posible responsabilidade que puidera xurdir con respecto ao procesamento de datos durante os períodos de prescrición requiridos. Unha vez que expiren estes períodos de prescrición, a información borrarase definitivamente utilizando métodos seguros.