1.- RESPONSABILIDADE
A responsabilidade do transportista incumbe á empresa que realiza efectivamente o servizo. A empresa transportista non responderá dos incumprimentos que non lle sexan directamente imputables, nin dos producidos por caso fortuíto, forza maior ou por atender esixencias legais ou administrativas.
Do mesmo xeito, non se fai responsable das perdas de enlace dos seus servizos intermodais con outros transportes, propios ou alleos. Sen prexuízo do anterior, a aqueles viaxeiros que desexen enlazar o servizo contratado cun servizo de transporte aéreo, dado que os nosos servizos discorren por un itinerario preestablecido que non pode variarse por circunstancias de tráfico adverso, salvo instrucións expresas das autoridades competentes, recoméndase adquirir billetes coa antelación suficiente que teña en conta as recomendacións sobre tempo de presentación en aeroportos para voos nacionais ou internacionais efectuados por AENA ou a compañía aérea da cal se trate en cada caso.
Recomendacións de antelación mínima de Alsa:
- Para voos nacionais, recoméndase adquirir billetes con chegada cunha antelación mínima de 3 horas respecto da hora prevista de embarque do voo.
- Para voos internacionais, recoméndase adquirir billetes con chegada cunha antelación mínima de 4 horas respecto da hora prevista de embarque do voo.
- Recoméndase incrementar os tempos anteriores nunha hora en caso de desprazamentos por estrada en días de tráfico de especial densidade, tales como operacións de saída ou retorno así contempladas pola Dirección Xeral de Tráfico, saída ou retorno de pontes ou de fins de semana.
En liñas internacionais, a responsabilidade que se producise incúmbelle á empresa que realiza o transporte, de conformidade coas leis e tribunais do seu país, e é responsabilidade exclusiva do viaxeiro ir provisto dos documentos precisos para o paso da fronteira e a realización da viaxe.
Para estes efectos, considéranse liñas nacionais as que teñen a súa orixe e destino en España, e liñas internacionais, as que teñen a súa orixe ou destino fóra de España, exceptuando as liñas entre Pamplona/Donostia e Saint Jean de Pied de Port, que se consideran tamén nacionais.
Aos viaxeiros dos servizos de transporte cuxo punto de embarque ou desembarque estea localizado no territorio dun Estado membro da Unión Europea resúltalles de aplicación, en función da distancia do traxecto que vaian efectuar, os seguintes dereitos do pasaxeiro que se poden consultar no Regulamento 181/2011.
Servizos para pasaxeiros con necesidades especiais
Alsa dispón de servizos e instalacións, quer nos seus autobuses, quer nas estacións, para atender persoas con necesidades especiais (viaxeiros con discapacidade, persoas de idade avanzada ou con mobilidade reducida).
Consulte as condicións no apartado de Accesibilidade e necesidades especiais.
Nos servizos e instalacións internacionais, non se garante esta dispoñibilidade.
2.- VENDA DE BILLETES
A empresa venderá billetes nos puntos ou establecementos habilitados para o efecto, onde se poderán obter os billetes e solicitar os descontos que procedan segundo condicións da concesión. Para favorecer a adquisición do billete disponse ademais de medios alternativos de venda, a través de axencias de viaxes, Internet, teléfono, máquinas autovenda, etc., nos cales as condicións serán específicas para cada medio.
O uso indebido de calquera canle de venda oficial de Alsa para usos fraudulentos dará lugar ás correspondentes responsabilidades, se se demostrase que se obrou de mala fe, culpa ou neglixencia.
Validez dos billetes
- A validez dos billetes de longo percorrido, tanto para rutas nacionais como internacionais, será de 6 meses a partir da data de emisión; Noutras palabras, unha vez transcorridos 180 días desde a data de compra, non se aceptarán cambios nin cancelacións nestas entradas.
- A validez dos billetes rexionais de ida e volta establécese ata 7 días, dependendo da liña, a partir da data de finalización da viaxe de ida.
O número de viaxeiros transportados non pode ser superior ao de prazas autorizadas, o que significa que todos os menores computan para efectos do número de viaxeiros transportados (Real Decreto 965/2006) e, en consecuencia, todos deberán posuír billete, sen distinción da idade.
3.- TRANSPORTE DE PASAXEIROS
Forma de acceder ao autobús
En traxectos nacionais pódese acceder ao autobús directamente sen pasar polo punto de venda, presentándose no embarque 10 minutos antes da saída; móstrelle ao condutor o seu DNI ou PASAPORTE xunto a unha destas opcións:
- O billete electrónico impreso
- O localizador ou billete anotado
- A SMS cos datos do billete
En traxectos internacionais:
- Nas rutas internacionais, o viaxeiro deberá presentarse polo menos 30 minutos antes da saída no punto de embarque, sen necesidade de pasar polo punto de venda, e mostrar ao condutor o seu DNI ou PASAPORTE xunto cunha destas opcións:
- O billete electrónico, xa sexa impreso ou dixital
- O ticket físico emitido no punto de venda
- O SMS cos detalles do billete - Para traxectos con orixe ou destino a Marrocos é imprescindible que presente o billete impreso.
En traxectos internacionais os menores de 16 anos deben viaxar acompañados dun adulto legalmente autorizado. Os mozos con idades comprendidas entre os 16 e os 18 anos precisan de pasaporte e autorización policial para viaxaren.
Procedemento de transporte de menores sen acompañante
Os nenos menores de 4 anos deberán viaxar sempre acompañados por adultos.
A partir dos 4 anos cumpridos, admítese o transporte de menores sen acompañante nos servizos de transporte regular de uso xeral baixo as seguintes condicións:
- Os nenos con idades comprendidas entre os 4 e os 14 anos só poderán viaxar sen acompañante se os pais ou titores expiden a autorización correspondente para que o menor poida viaxar só (sempre, baixo a responsabilidade do pai ou titor) e de conformidade coas seguintes especificacións:
- O Documento de autorización, que se pode descargar no seguinte punto, debe ser cuberto e asinado polos pais ou titores e enviado dentro das 48 horas anteriores á saída do servizo, a través deste formulario, desde onde recibirá a confirmación do noso servizo de atención ao cliente.
- No embarque, o menor, xunto co billete, deberá portar o Documento de Autorización asinado polos seus pais ou titores e selado por Alsa.
- Existen dous tipos de autorizacións:
- Autorización puntual de transporte dun menor cando o pai/titor autoriza o transporte do menor nun servizo concreto e puntual. Este documento terá validez unicamente para dito servizo.
- Autorización temporal de transporte dun menor,no caso de menores que viaxen con frecuencia sós. Este documento de autorización terá unha validez temporal de máximo un ano, para unha orixe-destino específicos.
Viaxeiros en cadeira de rodas
Os viaxeiros en cadeira de rodas teñen á súa disposición prazas especiais (PMRCR) para viaxaren sentados na súa propia cadeira de rodas. Estas prazas teñen o mesmo custo que o resto de prazas do vehículo. Non se pode seleccionar asento, porque os asentos para persoas que viaxan en cadeira de rodas xa están predeterminados no bus.
Se o viaxeiro desexa viaxar nunha butaca convencional do bus, pode levar a súa cadeira no maleteiro sen custo adicional. Neste caso, debe ser capaz de subir ao vehículo e acomodarse na butaca de forma autónoma, ou levar acompañante que o axude a facelo. Pode seleccionar o asento que estea dispoñible no momento da reserva.
Alsa recoméndalles aos viaxeiros coas necesidades especiais que se indican a continuación que viaxen cun compañeiro que poida atender esas necesidades:
Para os servizos internacionais esta dispoñibilidade pode non estar garantida.
4.- PREZO DOS BILLETES
O importe total dos billetes comprados a través das canles dixitais de Alsa componse do prezo do billete segundo as tarifas vixentes na concesión coas promocións e descontos vixentes, máis a cantidade adicional expresada, en concepto de custo de xestión a través de dita canle de venda .
O custo de xestión aplicarase a cada billete e os billetes de ida e volta considéranse como un único billete, para os efectos de dito custo. Este custo de xestión que che trasladamos pola adquisición dos nosos servizos na web e na app inclúe os custos de dispoñibilidade, mantemento e actualización da web/app, da pasarela de pagamento segura e do aloxamento web/app, entre outros conceptos.
Este custo de xestión varía consoante o prezo da tarifa base da viaxe, e entendemos por tarifa base o prezo do traxecto sen promocións nin descontos.
En caso de anulación do billete non se devolverá o custo de xestión. Estes prezos inclúen o 10 % de IVE.
Entre 1 e 2 € | Entre 2 e 3 € | Entre 3 e 4 € | Entre 4 e 5 € | Entre 5 e 6 € | Entre 6 e 7 € | Entre 7 e 8 € | Entre 8 e 9 € | Entre 9 e 10 € | Máis de 10€ |
0,10€ | 0,20€ | 0,30€ | 0,40€ | 0,50€ | 0,60€ | 0,70€ | 0,80€ | 0,90€ | 2,90€ |
Entre 1 e 2 € | 0,10 € |
Entre 2 e 3 € | 0,20 € |
Entre 3 e 4 € | 0,30 € |
Entre 4 e 5 € | 0,40 € |
Entre 5 e 6 € | 0,50 € |
Entre 6 e 7 € | 0,60 € |
Entre 7 e 8 € | 0,70 € |
Entre 8 e 9 € | 0,80 € |
Entre 9 e 10 € | 0,90 € |
Superiores a 10 € | 2,90 € |
Non se lles aplicará o custo de xestión aos clientes que se identifiquen como Alsa Plus a partir da segunda compra.
Suplemento por cambio de asento
Os asentos preasignados polo sistema de vendas non terán ningún custo adicional.
A troca do asento asignado por Alsa por defecto pode implicar cargos asociados en función da maior ou menor demanda de determinados asentos polos usuarios e a optimización da ocupación do vehículo, entre outros.
O importe do suplemento é variable e dependerá do tipo de tarifa, autobús, o asento elixido, a canle de compra ou o horario do servizo.
O suplemento aplícase de forma individual a cada viaxeiro e por traxecto
5.- CAMPAÑAS E PROMOCIÓNS ESPECIAIS
As campañas especiais de promoción de determinados billetes que programe a empresa están sometidas a unhas condicións particulares á disposición dos viaxeiros, polo menos, no punto de venda e na web. Ditas condicións prevalecerán sobre calquera outra condición.
Os billetes de curto percorrido e rexionais das zonas de Asturias e Cantabria, comprados na páxina web, nas máquinas autoventa ou nas apps móbiles, non admiten cambio nin anulación baixo ningunha circunstancia debido ás características particulares do tipo de servizo e á ausencia de restrición na antelación de compra.
6.- DESCONTOS
Os descontos dispoñibles varían dependendo de cada concesión ou liña.
As condicións de anulación e cambio dos billetes con desconto son exactamente as mesmas que para o resto de billetes. Non obstante, en determinadas promocións existen limitacións específicas sobre anulación e cambio, polo que lle lembramos que debe consultar as condicións da promoción antes de adquirir o billete e que a súa aceptación implica coñecemento pola súa parte.
Para a aplicación dos descontos aos cales o viaxeiro teña dereito polas súas condicións persoais (idade, colectivos suxeitos a convenio…) é imprescindible que o viaxeiro dispoña e exhiba no momento da compra o documento vixente que acredite que é o beneficiario de dito desconto. Igualmente, ao acceder ao autobús, o viaxeiro deberá mostrarlle o citado documento ao persoal de Alsa. No caso de incumprir este requisito, o persoal de condución ten a obriga de impedir a utilización do billete e en ningún caso se poderá aboar a diferenza económica entre o billete en tarifa normal e o billete promocionado, e terá que adquirirse outro billete completo se se desexa viaxar.
Nas liñas internacionais non existen descontos de maneira xeral e haberá que cinguirse ás condicións específicas de cada servizo internacional en cada momento.
Descontos por familia numerosa
Existen 2 categorías de familia numerosa:
Ambos os descontos de familia numerosa son acumulables con calquera promoción ou oferta aplicable por Alsa. Tamén poden ser acumulables a outros tipos de descontos compatibles.
Os descontos de familia numerosa non son compatibles entre si e só se poden acumular a unha promoción ou a un desconto á vez.
No caso concreto das familias numerosas cómpre presentarlle a calquera persoa de Alsa que o requira o DNI ou pasaporte xunto co documento acreditativo que o xustifique. Ademais, cómpre que a data de vixencia estea actualizada no momento de acceder ao autobús.
Os descontos para familias numerosas non son aplicables ás rutas internacionais.
7.- MEDIOS DE PAGAMENTO
O pagamento con tarxeta financeira de crédito ou débito (American Express, Visa, 4B, Maestro e Mastercard), PayPal, e Bizum son os únicos medios de pagamento aceptados nas canles dixitais oficiais de Alsa.
As vendas realizadas a través de PayPal e con tarxeta financeira son comercializadas pola empresa Servicios del Principado S.A. (NIF: A33088220) pertencente ao Grupo Alsa.
Os medios de pagamento aceptados nos puntos de venda físicos de Alsa son o efectivo, tarxeta financeira de crédito ou débito (American Express, Visa, Maestro e Mastercard), e tarxeta de bonos Alsa.
8.- EQUIPAXES
Por norma xeral, o viaxeiro ten dereito a transportar gratuitamente ata 20 kg de equipaxe, salvo excepcións que se concedan, que poderán consultarse no punto de venda.
No caso de ser facturado, entregarase o correspondente xustificante. No caso de perda ou deterioración da equipaxe transportada, será conveniente, sen prexuízo do indicado na Condición 17, efectuar a reclamación inmediatamente á chegada, exhibindo o billete e o resgardo de facturación, de ser o caso.
A responsabilidade polos danos ou perdas que sufran as equipaxes transportadas virá determinada, limitada e cuantificada de conformidade co regulado para o efecto pola Lei 16/1987, de 30 de xullo de Ordenación dos Transportes Terrestres e polo Regulamento (UE) n.º 181/2011 do Parlamento Europeo e do Consello, do 16 de febreiro de 2011, sobre os Dereitos dos viaxeiros de autobús e autocar, de acordo coa súa redacción vixente e de aplicación en cada momento.
Condicións especiais para o transporte de elementos de mobilidade ou deportivo
O transporte de bicicletas, táboas de surf ou esquís, ou calquera outro elemento de mobilidade leva engadido un suplemento sobre o prezo do billete. Este suplemento non se aplicará naqueles casos en que exista unha obriga de gratuidade na comunidade autónoma correspondente.
Nos servizos internacionais, permítese o transporte de bicicletas, previa reserva e pagamento do seu importe.
Por razón da limitación do espazo dispoñible, admítese un total de catro unidades, entre bicicletas e táboas de surf por vehículo (unha por billete). Estas deben encontrarse en condicións de viaxar sen provocar danos noutras equipaxes ou vultos, e é obrigatorio que vaian embaladas nalgún tipo de caixa ou bolsa preparada para o seu transporte. Cómpre que os billetes con transporte de bicicleta se merquen de un en un; é imposible marcar esta casa cando se seleccionaron 2 ou máis prazas.
Se non hai espazo para máis bicicletas no horario escollido, a casa de selección de viaxe con bicicleta non estará dispoñible. Ademais, este servizo non está dispoñible nos autobuses de dous pisos.
Unha vez adquirido o billete, o viaxeiro presentarase no embarque co seu elemento de mobilidade ou deportivo, cunha antelación mínima de 15 minutos antes da saída.
Instrumentos musicais como equipaxe
Os viaxeiros poden transportar instrumentos musicais no autobús, que viaxarán na bodega, sen custo adicional, co resto da equipaxe. Lembra que, ao igual que as maletas, os instrumentos musicais que transportes deben ter un peso máximo de 20 kg.
Outras equipaxes especiais
As mesmas tarifas e condicións serán aplicables a todos aqueles equipamentos e complementos de deporte ou lecer equiparables, similares ou asimilables aos descritos anteriormente e que polas súas dimensións ou características deban de ir localizados na bodega do autobús. Estas equipaxes deben encontrarse en condicións de viaxar sen provocaren danos noutras equipaxes ou vultos, e é obrigatorio que vaian embaladas para o seu transporte.
En relación aos patinetes eléctricos, monociclos e dispositivos de mobilidade persoal, non está permitido o seu acceso aos vehículos, nin na parte destinada á equipaxe nin aos viaxeiros.
Esta restrición manterase ata que se regule o seu acceso regulamentariamente e nos termos e condicións do citado regulamento, e non se aplicará aos vehículos para persoas con mobilidade reducida.
Condicións especiais para o transporte de animais de compañía en liñas regulares nacionais
O artigo 11 do Regulamento Xeral de Circulación prohibe o transporte no habitáculo de viaxeiros de calquera animal, salvo aqueles de acompañamento psicolóxico, asistencia e cans guía, ademais daqueles prescritos correspondentemente coa acreditación do certificado que o xustifique, e sempre baixo a responsabilidade e acompañados dos seus donos.
De conformidade co exposto, admitirase un máximo dunha animal de compañía por servizo, que viaxará na bodega do vehículo. O transporte limitarase a pequenos animais de compañía, concretamente: cans, gatos, furóns, aves (non de curral), etc. O peso estará limitado en función das condicións do autobús. O animal viaxará na bodega sempre dentro dunha gaiola (elemento transportador ou outro semellante, pechado e seguro), proporcionado polo viaxeiro. A gaiola ou o transportador deberá dispor dun fondo impermeable que conteña os residuos.
Con carácter xeral, o traslado destes animais realízase baixo a enteira responsabilidade dos seus propietarios, que viaxarían necesariamente no mesmo servizo que o animal.
O viaxeiro debe presentarse no embarque, acompañado do animal, cunha antelación de 15 minutos e introducir persoalmente o animal na gaiola no autocar, segundo as indicacións do condutor. O animal estará en boas condicións físicas, hixiénicas e anímicas para o traslado, e non será obrigatorio, aínda que si recomendable, o uso do bozo. O embarque e desembarque do animal serán realizados polo seu propietario, e procurarase que non haxa persoas nas proximidades, co fin de evitar circunstancias incómodas ou perigosas que puidesen afectar o resto dos viaxeiros.
O custo do transporte será unha porcentaxe do prezo do billete segundo as tarifas vixentes na concesión sen promocións nin descontos, e aboarase como suplemento antes da viaxe.
Non se permite o transporte de animais nos servizos internacionais, salvo aqueles de acompañamento psicolóxico, asistencia e cans guía, ademais daqueles prescritos correspondentemente coa acreditación do certificado que o xustifique, e sempre baixo a responsabilidade e acompañados dos seus donos.
As condicións e recomendacións do transporte de animais de compañía estarán recollidas no apartado correspondente en alsa.es/gl/home.
Transporte de equipaxes e elementos de axuda á mobilidade
9.- CAMBIO DE BILLETES
Para billetes nacionais e internacionais
O cambio da data ou hora da viaxe soamente é posible se se solicita polo menos 2 horas antes do comezo do servizo e estará condicionado á existencia de prazas dispoñibles na nova data ou hora solicitada.
IMPORTANTE: nos cambios de data dos billetes de ida e volta, a data de ida nunca poderá superar a data de regreso.
Paquetes turísticos: non se permiten cambios nos paquetes turísticos adquiridos. Se necesita cambiar, debe cancelar a compra e iniciar un novo proceso de compra.
Os billetes adquiridos a través de calquera canle de venda oficial de Alsa poderán ser cambiados polas mesmas canles onde se adquirisen sempre e cando os billetes non se imprimisen nunha oficina de vendas. É dicir, se a compra se realizou por unha canle dixital poderase cambiar ou anular por esa mesma canle sempre que o billete non se imprimise nun portelo.
As máquinas autoventas realizan cambios e anulacións de billetes comprados tanto nas propias máquinas, como na web alsa.es e nos puntos de venda.
Os cambios de tarifa deben realizarse en función das condicións vixentes e sempre escollendo tarifas de igual ou maior importe.
Os cambios de tarifa para billetes adquiridos nos puntos de venda das estacións deben realizarse en función das condicións vixentes e sempre escollendo a tarifa en vigor do servizo seleccionado.
Os billetes de curto percorrido non permiten máis de 2 meses entre a data de saída e a de regreso no momento de realizar o cambio.
Só para billetes nacionais
O cambio de billete é gratuíto se o cambio se solicita cunha antelación mínima de 8 días. Se se solicita entre 7 días e 48 horas antes da hora da viaxe, o recargo será do 5%. Aplicarase un recargo adicional do 10 % do prezo do billete para aqueles cambios que se soliciten cunha antelación de 24 a 48 horas. No caso de que o cambio se solicite con menos de 24 horas de antelación, aplicarase un recargo do 15 % sobre o prezo do billete.
No caso de que o cambio sexa a un billete cunha tarifa superior á do billete que se cambia, o cambio é gratuíto, pero deberase pagar a diferenza de prezo entre ambas as tarifas.
Non se aplicarán recargos de cambio de billete para os clientes Alsa Plus.
Os billetes de curta distancia e autonómicos adquiridos na páxina web, máquinas de autoservizo ou aplicacións móbiles poderán ter unhas condicións especiais que se indicarán no momento da compra polas características particulares do tipo de servizo.
Só para billetes internacionais
Os cambios de billetes son sen custo se o cambio se solicita con, polo menos, 30 horas de antelación ao día da viaxe. Aplicarase unha recarga adicional do 25 % do prezo do billete se se solicita o cambio cunha antelación de 7 a 29 días. En cambios cunha antelación de menos de 1 a 6 días, así como ata 2 horas - 1 día de antelación, aplicarase unha recarga do 50 %.
No caso de que o cambio de hora sexa a un billete cunha tarifa superior, deberase pagar a diferenza de prezo entre ambas as tarifas.
10.- ANULACIÓN DE BILLETES
Para billetes nacionais e internacionais
A anulación de billetes soamente é posible se se solicita polo menos 2 horas antes do comezo do servizo, presentándose o viaxeiro nos puntos ou establecementos de venda da empresa. Os billetes adquiridos a través do servizo de información e venda 902 422 242, alsa.es/gl/home ou a aplicación móbil poderán anularse polas mesmas canles onde se adquirisen, sempre e cando os billetes non se emitisen (impresos nos puntos de venda).
No caso de cancelación de billetes de ida e volta, é necesario cancelar a saída antes de cancelar a volta. En caso contrario, o sistema non o permitirá.
Paquetes turísticos: a cancelación de paquetes turísticos só é posible se se solicita con polo menos 24 horas de antelación ao comezo do servizo.
Non se realizarán anulacións nas máquinas de autovenda.
A taxa de cancelación é gratuíta cando as entradas non foron modificadas previamente e se fagan cunha antelación mínima de 8 días. Se se realizan entre 7 días e 48 horas antes da data da viaxe, o recargo será do 5%. Se a anulación se solicita cunha antelación de entre 48 e 24 horas, a empresa devolverá o importe do billete deducindo un 20 %. No caso de que a anulación se solicite con menos de 24 horas de antelación, a dedución aplicable será do 30 % do importe do billete.
Os billetes só se poderán anular contra o mesmo método de pagamento co cal se efectuou a compra.
A non-presentación do viaxeiro no lugar e momento da saída suporá a perda da viaxe e non dará dereito a cambio do billete ou devolución do seu importe.
Non se aplicarán recargos de anulación para os clientes Alsa Plus.
Só para billetes nacionais
No caso de billetes que xa se cambiasen previamente, aplicarase un 20 % de dedución do seu importe cando se solicite con máis de 48 horas de antelación. Para este tipo de billetes, os gastos de anulación serán do 30 %, cando se solicite cunha antelación de entre 48 e 24 horas, e dun 40 % do seu importe, cando se solicite con menos de 24 horas de antelación respecto ao inicio do servizo.
Só para billetes internacionais
O custo de anulación é gratuíto cando os billetes non se cambiaron previamente e se realice con polo menos 30 días de antelación ao día da viaxe. Aplicarase unha recarga adicional do 25 % do prezo do billete se se solicita o cambio cunha antelación de 7 a 29 días. En cambios cunha antelación de 1 a 6 días, aplicarase unha recarga do 50 % e un 75 % con 2 horas a 1 día de antelación.
Só para billetes rexionais das zonas de Asturias e Cantabria
Os billetes de curto percorrido e rexionais das zonas de Asturias e Cantabria, comprados na páxina web, nas máquinas autoventa ou nas apps móbiles, non admiten cambio nin anulación baixo ningunha circunstancia debido ás características particulares do tipo de servizo e á ausencia de restrición na antelación de compra.
11.- DEREITO DE DESISTENCIA
É a facultade que ten o usuario de deixar sen efecto un contrato en determinados casos sen necesidade de xustificar a súa decisión nin asumir penalización ningunha. De conformidade co artigo 93 k) do Real Decreto Lexislativo 1/2007 polo que se aproba o Texto Refundido da Lei xeral para a defensa dos consumidores e usuarios da regulación das vendas a distancia (a excepción do artigo 98.2) non resulta de aplicación para os contratos de servizo de transporte de pasaxeiros. Polo que nas reservas de servizos de transporte de persoas non resulta de aplicación o dereito de desistencia. Deste modo, no caso de que o usuario manifeste a súa vontade de cancelar os billetes contratados, seranlle de aplicación as condicións de cancelación da empresa operadora de transporte da cal se trate.
12.- BILLETES DE IDA E VOLTA
Se no billete de ida e volta non figuran consignados o día, hora, asento e vehículo relativos á volta (billete de volta aberta), o viaxeiro deberá confirmar a volta coa maior antelación posible na mesma canle pola que realizou a compra (excepto para as compras en canles dixitais, que poderá realizarse en calquera canle). A confirmación estará condicionada á existencia de prazas dispoñibles na data e vehículo solicitado. Sen prexuízo do previsto no parágrafo seguinte, a confirmación da volta non supón ningún gasto. A validez do billete de volta aberta de longo percorrido será de seis meses desde a data da súa emisión. Nos servizos rexionais a validez dos billetes de ida e volta establécese en 7 días naturais (contados desde a data de realización do traxecto de ida). Nos billetes mercados por Internet poderá pecharse a volta directamente en alsa.es/gl/home ou nas máquinas autoventa.
Os billetes nacionais de volta aberta cuxo traxecto sexa igual ou superior a 150 quilómetros e o seu prezo (ida sen descontos e impostos incluídos) sexa igual ou superior a 10 € estarán suxeitos, no momento da compra, ao pagamento dun recargo adicional de 1,60 €. Durante o proceso de compra o viaxeiro será informado para tal efecto. Non se lle aplicará o referido importe aos clientes Alsa Plus.
13.- TITULARIDADE DO BILLETE
Os billetes adquiridos polas canles dixitais oficiais de Alsa son nominativos. Para a súa utilización requírese a comprobación do DNI ou PASAPORTE do viaxeiro e que este dato corresponda co número de DNI ou PASAPORTE reflectido no billete.
Nos billetes adquiridos por Internet para menores de idade que carezan de DNI, será necesario reflectir o DNI da persoa que acompaña o menor no apartado da web reservado para iso.
A falta de correspondencia entre ditos datos suporá a invalidez automática do billete.
A solicitude do cambio de titularidade do billete pode estar suxeita ao pagamento dun recargo.
14.- PROHIBICIÓN DE FUMAR
Queda absolutamente prohibido fumar no vehículo (Art. 6 R.D. 1293/1999).
15.- SERVIZOS DE REFORZO
De conformidade co disposto na normativa de transporte, nos servizos nacionais e internacionais, a empresa resérvase a posibilidade de realizar o servizo mediante vehículos de empresas colaboradoras cando as circunstancias así o requiran para facer fronte a intensificacións de tráfico. A empresa reserva o dereito a modificar a praza asignada ao viaxeiro no caso de que as condicións de explotación así o esixan.
En tales supostos, o servizo considerarase, en todo caso, tanto para os efectos das correspondentes relacións xurídico-privadas como das obrigas e responsabilidades de carácter administrativo, prestado pola empresa concesionaria do servizo regular.
16.- FACTURA
O billete en si mesmo supón factura ao reflectir todos os datos necesarios e IVE aplicado. Non obstante, se vostede desexa factura dos seus billetes, pode optar por:
17.- RECLAMACIÓNS
Existe un libro de reclamacións a disposición do viaxeiro nos puntos de venda e nos autobuses con orixe e destino nacional. De conformidade co establecido na normativa vixente, cómpre que a reclamación se presente nos tres meses seguintes á data en que se prestase ou se debese ter prestado o servizo regular. No mes seguinte á recepción da reclamación, a empresa transportista notificará o viaxeiro de que a súa reclamación se admitiu, desestimou ou aínda se está examinando. O prazo para proporcionar a resposta definitiva non será superior a tres meses a partir da data de recepción da reclamación.
Para os servizos de transporte público regular de uso xeral interurbano, titularidade do Ministerio de Transportes e Mobilidade Sostible, existe a posibilidade de realizar unha reclamación oficial a través do formulario electrónico dispoñible nesta ligazón.
18.- CONTACTO
Pomos á súa disposición diferentes alternativas de contacto:
- Envío de correos electrónicos a través dos formularios situados na sección Contacto de alsa.es
- Teléfono de Atención ao Cliente: 91 020 7007 - 900 81 41 14
- Contacto por escrito: C/ Josefa Valcárcel, 20, 28027, Madrid
- Calquera dos puntos de venda oficiais de Alsa
Coñeza que preguntan os nosos clientes.
19.- CONFIANZA ONLINE
As partes sométense, á súa elección, para a resolución dos conflitos e con renuncia a calquera outro foro, aos xulgados e tribunais do domicilio do usuario. A nosa entidade encóntrase adherida a Confianza Online (Asociación sen ánimo de lucro), inscrita no Rexistro Nacional de Asociacións Grupo 1, Sección 1, número nacional 594400, CIF G85804011, Carrera de San Jerónimo, 18, 4º 1, 28014 Madrid (España).Para máis información: www.confianzaonline.es.Estas Condicións Xerais réxense pola lei española. Así mesmo, en cumprimento do disposto na Lei de resolución alternativa de litixios, informamos os consumidores de que, como entidade adherida e nos termos do Código de Conduta, os usuarios poderán acudir a Confianza Online para a resolución alternativa de posibles controversias (https://www.confianzaonline.es/como-reclamar/formulario-de-reclamaciones/). Se estas se referiren a transaccións electrónicas con consumidores, ou a protección de datos cando estean relacionadas con este ámbito, as reclamacións serán resoltas polo Comité de Mediación de Confianza Online, acreditado para a resolución alternativa de litixios en materia de consumo. Se as reclamacións versan sobre publicidade dixital, ou sobre protección de datos relacionada con este ámbito, serán sometidas ao Xurado da Publicidade de AUTOCONTROL. Alén diso, lembrámosche que podes acceder á plataforma de resolución de litixios en liña da Unión Europea seguindo esta ligazón: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show