Necessitat de viajar acompanyat, en assistència o persona de respal
Per raons de seguritat, deus viajar obligatòriament en un acompanyant major de 16 anys si necessites ajuda para:
- Comunicar-te o comprendre indicacions del personal que afecten a la seguritat.
- Menjar, beure o anar al bany durant el viage.
- Transferir-te des d'una cadira de rodes/escúter a una butaca.
- Pujar per les escales.
En qualsevol cas, l'acompanyant deurà contar en el billet corresponent i permanéixer durant tot el trayecte en el viager al que vares agarrar.
Si tens una discapacitat intelectual o del desenroll, en un grau de minusvalia igual o superior al 33%, vas a poder viajar en la teua persona de respal en el mateix autobús en alguns beneficis.
La teua persona de respal podrà viajar debades en tu i tu tindràs un 15 per cent de desconte en el teu billet.
Este desconte val per a tots els recorreguts que realisa Alsa entre diferents províncies i per a alguns servicis regionals en Espanya.
Per eixemple, quan un billet costa 20 euros, tu solament pagaràs 17 euros i el teu acompanyant viajarà debades.
Consulta la forma de solicitar este desconte.
Els gossos d'assistència, inclosos gossos de respal a persones en trastorns diabètics i/o epilèptics, poden viajar en l'interior de l'autobús sense cost algun i sense necessitat de reserva prèvia, en les següents condicions:
- Deuen assentar-se en el sol, als peus del passager.
- És obligatori que el gos duga la seua correja i tota la seua documentació, especialment la que ho acredita com a animal d'assistència, ya que pot ser requerida pel personal de Alsa en el moment de l'embarque.
- L'acreditació que deuen dur estos és un carnet expedit per la Conselleria competent, i un distintiu d'identificació oficial que deu dur el gos en un lloc visible.
Alsa oferix, en determinades rutes, servicis de respal destinats a passagers en movilitat reduïda, d'edat alvançada i en discapacitat. Estos servicis es podran seleccionar durant el procés de compra en aquells trayectes en els que estiga disponible.
Servici d'assistència en embarque i desembarque
Es tracta d'un servici sense cost adicional que INCLOU assistència para:
- Embarcar i desembarcar.
- Localisar la plaça assignada.
- Colocar l'equipage en orige, destí i parades de descans.
El servici NO INCLOU:
- Préstam d'elements d'ajuda a la movilitat ni assistència durant les parades intermiges.
- Acompanyament ni en l'estació ni a bordo.
- Assistència per a menjar, beure o anar a la netea. En cas necessari, el viager deurà anar acompanyat.
- Ajuda per a realisar la transferència. En cas que sigues usuari de cadira de rodes i desiges viajar en una butaca de l'autobús deuràs poder realisar la transferència de forma autònoma o dur un acompanyant que t'ajude a fer-ho. Consulta tota la informació.
Este servici està disponible en tots els trayectes de les rutes en orige o destí en les estacions indicades:
- Madrit - Granada. En les estacions de Madrit i Granada.
- Almeria – Múrcia. En les estacions d'Almeria i Múrcia.
- Granada – Aeroport Granada. En l'estació de Granada.
Si desiges utilisar este servici, per favor, tingues en conte les següents condicions:
- Deu presentar-se en la dàrsena 30 minuts abans de l'hora d'eixida.
- L'accés a estos servicis requerix reserva prèvia, en una antelació mínima de 24h, a través dels nostres punts de venda, en la nostra pàgina web, en la app o en el teléfon d'atenció al client 91 020 7007.
Consulta més informació de cóm comprar este servici.
Servici d'assistència en embarque i desembarque en acompanyament en estació
Es tracta d'un servici sense cost adicional que INCLOU assistència para:
- Embarcar i desembarcar.
- Localisar la plaça assignada.
- Colocar l'equipage en orige, destí i parades de descans.
- El recorregut per l'estació des del punt de trobada definida, ajudant a salvar les barreres d'accessibilitat.
- Manejar, dins de les possibilitats, l'equipage del viager en el recorregut per l'estació.
El servici NO INCLOU:
- Préstam d'elements d'ajuda a la movilitat ni assistència durant les parades intermiges.
- Acompanyament en l'interior dels banys de l'estació ni a bordo.
- Assistència per a menjar, beure o anar a la netea. En cas necessari, el viager deurà anar acompanyat.
- Ajuda per a realisar la transferència. En cas que sigues usuari de cadira de rodes i desiges viajar en una butaca de l'autobús deuràs poder realisar la transferència de forma autònoma o dur un acompanyant que t'ajude a fer-ho. Consulta més informació.
Este servici està disponible en el trayecte Múrcia-Almeria, en les estacions de Múrcia i Almeria, no en les parades intermiges.
Si desiges utilisar este servici, per favor, tingues en conte les següents condicions:
- Deus presentar-te en el punt de trobada 30 minuts abans de l'hora d'eixida. Un agent de Alsa contactarà en tu per a concretar el punt de trobada en l'estació.
- L'accés a estos servicis requerix reserva prèvia, en una antelació mínima de 24h, a través dels nostres punts de venda, en la nostra pàgina @web, en la *app, o en el teléfon d'atenció al client 91 020 7007.
Consulta més informació de cóm comprar este servici.
Servici d'acompanyament a bordo
Es tracta d'un servici, en cost adicional, que INCLOU assistència para:
- Embarcar i desembarcar.
- Localisar la plaça assignada.
- Colocar l'equipage en orige, destí i parades de descans.
- Les teues necessitats a bordo, durant tot el viage.
El servici NO INCLOU:
- La posada a disposició d'elements d'ajuda a la movilitat ni assistència durant les parades intermiges.
- Ajuda per a realisar la transferència. En cas que sigues usuari de cadira de rodes i desiges viajar en una butaca de l'autobús deuràs poder realisar la transferència de forma autònoma o dur un acompanyant que t'ajude a fer-ho. Consulta més informació.
Este servici està disponible en el servici Madrit-Guadalajara.
Si desiges utilisar este servici, per favor, tingues en conte les següents condicions:
- Deus presentar-te en la dàrsena 15 minuts abans de l'hora d'eixida.
- L'accés a estos servicis requerix reserva prèvia, en una antelació mínima de 48h, a través dels nostres punts de venda, en la nostra pàgina @web, en la *app, o en el teléfon d'atenció al client 91 020 7007.
Consulta més informació de cóm comprar este servici.