1.- ERANTZUKIZUNA
Zerbitzua benetan ematen duen enpresari dagokio garraiolariaren ardura. Garraio-enpresak ez die erantzungo zuzenean egotzi ezin zaizkion ez-betetzeei, ustekabeko edo ezinbesteko kasuen ondorioz gertatzen direnei edo legezko administrazio-eskakizunak betetzearen ondoriozkoei.
Era berean, ez du ardurarik hartzen bere zerbitzu intermodalen eta bere zein beste enpresa batzuen garraioen arteko loturen galeren aurrean. Aurrekoaren kalterik gabe, kontratatutako zerbitzua hegaldi batekin lotzeko asmoa duten bidaiariei gogorarazten diegu geure zerbitzuen ibilbideak aurrez ezarrita daudela eta ezin direla aldatu trafikoaren egoera txarragatik salbu eta agintari eskudunek horrela egiteko agintzen badigute. Hori dela eta, bidaiari horiei gomendatzen diegu behar besteko tartea eskaintzen duten zerbitzuak kontratatzeko, estatu barruko eta nazioarteko hegaldietarako AENAk edo aire-konpainiak ezarritako aurrerapenari jaramon eginda.
Alsaren gutxieneko aurrerapeneko gomendioa:
- Estatu barruko hegaldietarako, aireportura gutxienez hegazkineratzea baino 3 ordu lehenago heltzen diren zerbitzuak erabiltzea gomendatzen da.
- Nazioarteko hegaldietarako, aireportura gutxienez hegazkineratzea baino 4 ordu lehenago heltzen diren zerbitzuak erabiltzea gomendatzen da.
- Aurrerapen horiei beste ordubete gehitzea gomendatzen da errepideetako trafikoa bereziki handia izango den egunetan, hala nola Trafiko Zuzendaritza nagusiak aurreikusitako oporren hasiera- eta amaiera-egunetan, zubien hasieran edo amaieran eta asteburuetan.
Nazioarteko lineen kasuan, garraio-enpresaren ardura izango da egon litekeen erantzukizuna, enpresaren herrialdeko lege eta auzitegien arabera, eta bidaiariaren erabateko ardura izango da mugak igarotzeko eta bidaia egiteko behar diren dokumentuak berekin eramatea.
Ondorio horietarako, linea nazionaltzat hartzen dira abiapuntua eta helmuga Espainian duten lineak, eta nazioarteko lineak izango dira abiapuntua edo helmuga Espainiatik kanpo dutenak, honako linea hauek izan ezik: Iruñea/Donostia-Donibane Garazi linea; bi linea horiek ere nazionaltzat hartzen dira.
Ibilgailura sartzeko edo hortik ateratzeko puntua Europar Batasuneko estatu kide baten lurraldean dagoen garraio-zerbitzuko bidaiariei 181/2011 Erregelamenduan kontsulta daitezkeen bidaiari-eskubideak aplikatuko zaizkie, egingo duten bidearen distantziaren arabera.
Premia bereziak dituzten bidaiarientzako zerbitzuak
Alsak baditu desgaitasunen bat dutelako, adinagatik edo mugikortasuna murriztuta dutelako behar bereziak dituzten bidaiarientzako zerbitzuak eta instalazioak, hala autobusetan nola geltokietan.
Kontsultatu baldintzak gure webguneko «irisgarritasuna eta behar bereziak» atalean.
Nazioarteko zerbitzu eta instalazioetan ezin da bermatu halakorik egotea.
2.- TXARTELEN SALMENTA
Enpresak salduko ditu txartelak, horretarako gaitu diren puntu edo saltokietan. Bertan, txartelak eskuratu eta emakidaren baldintzen araberako deskontuak eskatu ahal izango dira. Txartela erraz eskuratzeko, salmentarako beste bitarteko batzuk ere badaude, bidaia-agentzia, Internet, telefono, autosalmenta-makina, eta abarren bidez. Bitarteko bakoitzak baldintzak espezifikoak izango ditu.
Alsaren edozein salmenta-kanal ofizial behar ez bezala erabiltzen bada, iruzur egiteko, dena delako erantzukizuna izango dute hori egin dutenek, fede txarrez, erruz edo axolagabekeriaz jardun zutela frogatzen bada.
Sarreren baliozkotasuna
- Iraupen luzeko txartelen baliozkotasuna, nazioko zein nazioarteko ibilbideetarako, jaulki zen egunetik 6 hilabetekoa izango da; Beste modu batera esanda, erosketa egin zenetik 180 egun igarota, ez da aldaketarik edo ezeztapenik onartuko txartel horietan.
- Eskualdeko joan-etorriko txartelen baliozkotasuna 7 egunera arte ezartzen da, linearen arabera, joaneko bidaia amaitu den egunetik hasita.
Garraiatutako bidaiari kopuruak ezin du baimendutako plaza kopurua baino handiagoa izan, eta adingabe guztiak aintzat hartuko dira garraiatutako bidaiaren kopurua zehazteko (965/2006 Errege Dekretua), eta, beraz, denek izan beharko dute txartela, zer adin duten gorabehera.
3.- BIDAIARIAK GARRAIATZEA
Autobusera sartzeko modua
Ibilbide nazionaletan, autobusera zuzenean sar daiteke, salmenta-puntutik pasatu gabe. Agertu irteera baino 10 minutu lehenago, eta erakutsi NANa edo pasaportea gidariari, aukera hauetako batekin batera:
- Txartel elektronikoa, inprimatuta
- Lokalizatzailea edo txartela, idatzita
- Txartelaren datuei buruzko SMSa
Nazioarteko ibilbideetan:
Nazioarteko ibilbideetan, bidaiariak ontziratze-puntuan aurkeztu beharko du irteera baino 30 minutu lehenago gutxienez, salmenta-puntutik pasatu beharrik gabe, eta gidariari NAN edo PASAPORTEA erakutsi beharko du aukera hauetako batekin batera:
- Txartel elektronikoa, inprimatua edo digitala
- Salmenta puntuan emandako txartel fisikoa
- SMSa txartelaren xehetasunekin
Marokotik ateratzen edo Marokon amaitzen diren ibilbideetarako, nahitaez erakutsi behar da txartel inprimatua.
Nazioarteko ibilbideetan, 16 urteko adingabeek legez baimendutako heldu batekin bidaiatu beharko dute. 16 eta 18 urte arteko gazteek pasaportea behar dute, bai eta bidaiatzeko polizia-baimena ere.
Lagunduta ez doazen adingabeak garraiatzeko prozedura
Lau urtetik beherako haurrek heldu batekin bidaiatu beharko dute.
Lau urtetik aurrerako haurrek bakarrik bidaia dezakete erabilera orokorreko garraio erregularreko zerbitzuetan, baldintza hauei jarraikiz:
- 4 eta 14 urte arteko haurrek guraso edo tutoreek sinatutako baimenarekin baino ezingo dute bakarrik bidaiatu. Betiere guraso edo tutorearen erantzukizunpean bidaiatuko dute, eta zehaztapen hauen arabera:
- Baimen Agiria, hurrengo puntuan deskargatu daitekeena, gurasoek edo tutoreek bete eta sinatu beharko dute eta zerbitzua utzi baino 48 ordu lehenago bidali beharko dute formulario honen bitartez. bertatik gure Bezeroarentzako Zerbitzuaren berrespena jasoko duzu.
- Autobusera sartzean, adingabeak gurasoek edo tutoreek sinatutako eta Alsak zigilatutako baimen-dokumentua eraman beharko du berarekin, bai eta txartela ere.
- Bi motatako baimenak daude:
- Adingabe bat garraiatzeko baimen puntuala (gaztelaniak), gurasoek/tutoreek adingabeak zerbitzu jakin eta puntual batean bidaiatzeko baimena ematen dutenean. Dokumentuak zerbitzu horretarako baino ez du balioko.
- Adingabe bat garraiatzeko aldi baterako baimena (gaztelaniak), maiz bakarrik bidaiatzen duten adingabeentzat. Dokumentu honek gehienez ere urtebeteko balioa izango du, jatorri eta helmuga espezifikoetarako.
Gurpil-aulkian doazen bidaiariak
Gurpil-aulkian doazen bidaiarientzako leku bereziak ditugu (GAMUP), beren aulkian eserita bidaia dezaten. Leku horietan bidaiatzeko txartelek gainerako lekuen prezio bera dute. Ezin da eserlekua aukeratu, gurpil-aulkian bidaiatzeko lekuak autobusean aurrez ezarritakoak baitira.
Bidaiariak autobuseko leku arrunt batean bidaiatu nahi badu, aulkia maletategian eraman dezake, inolako kostu gehigarririk gabe. Kasu horretan, gauza izan beharko du bere kasa ibilgailura igo eta dagokion lekuan esertzeko, edo hori egiten lagunduko dion laguntzaile batekin bidaiatu beharko du. Erreserba egiteko orduan libre dagoen eserlekua hauta dezakezu.
Alsak bidaiari hauei beren behar bereziak asetzen lagunduko dien laguntzaile batekin bidaiatzeko gomendatzen die:
- Komunikatzeko laguntza berezia behar duten bidaiariei.
- Autobuseko langileek emandako segurtasun-jarraibideak ulertzen ez dituzten bidaiariei.
- Bidaian jateko edo edateko laguntza berezia behar duten bidaiariei.
- Bidaian zehar komunera joan beharra duten bidaiariei.
Nazioarteko zerbitzuetarako, ezin da bermatu halakorik egotea.
4.- TXARTELEN PREZIOA
Alsaren kanal ofizialen bidez erositako txartelen guztizkoa bi kopuruk osatzen dute: txartelaren prezioa emakidako indarreko tarifen arabera, indarrean diren promozio eta deskontuekin, gehi salmenta-kanalaren adierazitako kudeaketa-kostuak . Kudeaketa-kostua txartel bakoitzari aplikatuko zaio, eta joan-etorriko txartelak txartel bakartzat joko dira, kostuaren ondorioetarako. Txartela baliogabetzen bada, ez da kudeaketa-kostua itzuliko. Gure zerbitzuak webgunean eta App-an erosteagatik ordainarazten dizugun kudeaketa-kostu horren barruan sartzen dira erabilgarritasuneko, mantentze-lanetako eta eguneratzeko kostuak webguneari/App-ari, ordainketa-pasabide seguruari eta webaren/App-aren ostatuari dagokienez, besteak beste.
Kudeaketa-kostu hori aldatzen da bidaiaren oinarrizko tarifaren prezioaren arabera; oinarrizko tarifa ibilbidearen prezioa da, promozio edo deskonturik gabe.
Preziook % 10eko BEZa barne dute.
1 eta 2€ artean | 2 eta 3€ artean | 3 eta 2€ artean | 4 eta 5€ artean | 5 eta 6€ artean | 6 eta 7€ artean | 7 eta 8€ artean | 8 eta 9€ artean | 9 eta 10€ artean | 10€-tik gora |
0,10€ | 0,20€ | 0,30€ | 0,40€ | 0,50€ | 0,60€ | 0,70€ | 0,80€ | 0,90€ | 2,90€ |
1 eta 2€ artean | 0,10 € |
2 eta 3€ artean | 0,20 € |
3 eta 4€ artean | 0,30 € |
4 eta 5€ artean | 0,40 € |
5 eta 6€ artean | 0,50 € |
6 eta 7€ artean | 0,60 € |
7 eta 8€ artean | 0,70 € |
8 eta 9€ artean | 0,80 € |
9 eta 10€ artean | 0,90 € |
10€-tik gora | 2,90 € |
Alsa Plus bezeroei ez zaie kudeaketa-kostua aplikatuko bigarren erosketatik aurrera.
Eserlekua aldatzeagatiko gehigarria
Salmenta-sistemak aldez aurretik emandako eserlekuek ez dute kostu gehigarririk izango.
Alsak lehenetsita esleitutako eserlekua aldatzeak karguren bat ekar dezake erabiltzaileek eserleku jakin batzuen eskaera handiagoa edo txikiagoa egiten duten arabera eta ibilgailuaren okupazioa optimizatzearen arabera, besteak beste.
Gehigarriaren zenbatekoa alda daiteke, eta tarifa motaren, autobusaren, aukeratutako eserlekuaren, erosketa-kanalaren edota zerbitzuaren ordutegiaren araberakoa izango da.
Gehigarria banan-banan aplikatuko da bidaiari bakoitzeko eta ibilbideko.
5.- KANPAINA ETA PROMOZIO BEREZIAK
Enpresak zenbait txartel promozionatzeko programatzen dituen kanpaina bereziak baldintza berezi batzuen mende daude, salmenta-puntuetan eta webgunean bidaiarientzat eskuragarri daudenak. Baldintza horiek beste edozein baldintzaren gainetik egongo dira.
Asturiasko eta Kantabriako ibilbide laburretako trenetako eta eskualde-trenetako txartelak, webgunean edo autosalmentako makinak edo aplikazio mugikorretan erositakoak, ezin dira ez aldatu ez baliogabetu, inondik ere, zerbitzu mota horrek ezaugarri bereziak dituelako eta ez dagoelako mugatik erosketa aurrez erosteko.
6.- DESKONTUAK
Deskontuak emakida edo linea bakoitzaren araberakoak dira.
Deskontudun txartelak baliogabetu eta aldatzeko baldintzak gainerako txartelen berberak dira. Nolanahi ere, zenbait promoziotan baliogabetzeko eta aldatzeko muga espezifikoak daude; beraz, kontsultatu promozioaren baldintzak txartela eskuratu baino lehen, eta ez ahaztu baldintzok onartzeak horiek ezagutzen dituzula esan nahi duela.
Bidaiariak bere baldintzak pertsonalak (adina, hitzarmenaren mendeko taldeak, eta abar) direla-eta eskura ditzakeen deskontuak aplikatzeko, ezinbestekoa da erosketaren unean deskontu horren onuradun dela egiaztatzeko dokumentua izatea eta erakustea. Halaber, autobusera sartzean, bidaiariak Alsako langileei aipatu dokumentua erakutsi beharko die. Betekizun hori betetzen ez badu, gidariak txartela erabiltzea galaraziko dio, eta ez da tarifa normaleko txartelaren eta promozionatutako txartelaren arteko alde ekonomikoa itzuliko. Bidaiatu nahi badu, beste txartel oso bat erosi beharko du.
Nazioarteko lineetan ez dago deskonturik, oro har, eta nazioarteko zerbitzu bakoitzeko une bakoitzeko baldintza espezifikoak bete beharko dira.
Familia ugarientzako deskontuak
Familia ugarien bi kategoria daude:
- Familia ugari orokorra: txartelean % 20eko deskontua izateko eskubidea ematen du.
- Familia ugari berezia: txartelean % 50eko deskontua izateko eskubidea ematen du.
Familia ugarien bi deskontuok Alsak aplikatzen duen beste edozer promozio edo eskaintzarekin batera erabil daitezke. Gainera, bestelako deskontu bateragarriekin batera erabil daitezke.
Familia ugarien deskontuak ez dira haien artean bateragarriak, promozio edo deskontu batekin batera bakarrik erabil daiteke aldi bakoitzean.
Familia ugariek Alsaren edozein langileri NANa edo pasaportea eta egoera hori egiaztatzen duen dokumentua erakutsiko beharko diote, hala eskatzen dietenean. Gainera, indarraldiak eguneratuta egon beharko du autobusera igotzeko unean.
Familia ugarientzako deskontuak ez dira aplikagarriak nazioarteko ibilbideetan.
7.- ORDAINTZEKO MODUAK
Honako hauek dira Alsaren kanal digital ofizialetan onartutako ordaintzeko modu bakarrak: kreditu- edo zordunketa-txartel finantzario bidezko ordainketa (American Express, Visa, 4B, Maestro eta Mastercard), PayPal, eta Bizum.
PayPal bidez eta txartel finantzarioarekin egiten diren salmentak Alsa Taldearena den Servicios del Principado SA enpresak (IFZ: A33088220) merkaturatzen dira.
Alsaren salmenta-puntu fisikoetan ordainketa-metodo hauek onartzen dira: eskudirua, kreditu- edo zordunketa-txartela (American Express, Visa, 4B, Maestro eta Mastercard), eta Alsaren bonu-txartela.
8.- EKIPAJEAK
Oro har, bidaiariak 20 kg doan garraiatzeko eskubidea du. Emakidaren araberako salbuespenak daude, salmenta-puntuetan kontsultatu daitezkeenak.
Fakturatzen den kasuetan, dagokion frogagiria emango zaio. Garraiatutako ekipajea galtzen edo hondatzen bada, komenigarria izango da, 17. baldintzan ezarritakoaren kalterik gabe, helmugara heldu bezain laster erreklamazioa jartzea. Horretarako, txartela eta fakturazioaren frogagiria erakutsi beharko dira, hala badagokio.
Garraiatutako ekipajeek jasaten dituzten kalteen edo galeren erantzukizuna honako hauetan arautzen denaren arabera zehaztu, mugatu eta kuantifikatuko da: Lurgaineko Garraioen Antolaketarako uztailaren 30eko 16/1987 Legea eta 181/2011 (EB) Erregelamendua, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, 2011ko otsailaren 16koa, autokarrean eta autobusean bidaiatzen duten bidaiarien eskubideei buruzkoa, indarrean dagoen eta une bakoitzean aplikagarria den idazketaren arabera.
Mugikortasun-elementuak edo kiroletako materiala garraiatzeko baldintzan bereziak
Bizikletak, surf-taulak, eskiak edo beste edozein mugikortasun-elementu garraiatzeko gehigarri bat ordaindu beharko da txartelaren prezioarekin batera. Gehigarri hau ez da aplikatuko baldin eta dagokion autonomia-erkidegoan doakotasun-obligaziorik bada.
Nazioarteko zerbitzuetan, bizikletaz bidaiatzea onartzen da, eta aldez aurretik erreserbatu eta zenbatekoa ordainduta.
Espazio-muga dela eta, bagoi bakoitzeko lau unitate (bizikletak eta surf-taulak) onartzen dira (txartel bakoitzeko bat). Ezin diete gainerako ekipaje edo fardelei kalterik eragin behar, eta kutxa edo poltsaren batean bilduta egon beharko dute ezinbestean. Bizikleta-garraioko txartelak bana-bana erosi behar dira eta, horregatik, ezin da lauki hori markatu behin 2 plaza edo gehiago aukeratu direla.
Aukeratutako ordutegian ez badago bizikleta gehiagorako tokirik, bizikletarekin bidaiatzeko aukeraren botoia ez da eskuragarri egongo. Gainera, zerbitzu hori ez dago erabilgarri solairu biko autobusetan.
Behin txartela eskuratuta, bidaiaria irteera-ordua baino gutxienez 15 minutu lehenago joango da ontziratzeko gunera bere mugikortasun- edo kirol-elementuarekin.
Musika-tresnak ekipaje gisa
Bidaiariek musika-tresnak eraman ditzakete autobusean, sotoan, kostu gehigarririk gabe, gainerako ekipajearekin batera. Gogoratu, maletek bezala, eramaten dituzun musika-tresnek gehienez 20 kg eduki behar dituztela.
Beste ekipaje berezi batzuk
Tarifa eta baldintza berberak aplikatuko zaizkie aurretik deskribatutakoen antzeko kirol- eta/edo aisia-ekipamendu edo -osagarriei, beren neurriak direla-eta autobuseko bodegan kokatu behar direnei. Ezin diete gainerako ekipaje edo fardelei kalterik eragin behar, eta, garraiatzeko, bilduta egon beharko dute ezinbestean.
Scooter elektrikoei, monozikloei eta mugikortasun pertsonaleko gailuei dagokienez, ez da baimenduta ibilgailuetara sartzea, ez ekipajeentzako ez bidaiariei dagokien zatian.
Murrizketa hori indarrean egongo da bere sarbidea erregelamendu bidez eta aipatutako arautegiko baldintzetan arautzen den arte, eta ez zaie aplikatuko mugikortasun urriko pertsonentzako ibilgailuei.
Linea erregular nazionaletan maskotak garraiatzeko baldintza bereziak
Zirkulazio Erregelamendu Orokorraren 11. artikuluaren arabera, debekatuta dago animaliak bidaiarien lekuan garraiatzea, babes psikologikokoak, laguntzakoak eta itsu-txakurrak izan ezik, bai eta behar bezala agindutakoak ere, justifikatzen duen ziurtagiriaren froga aurkeztuta.
Azaldutakoarekin bat, maskota bakar bat onartuko da zerbitzuko, eta ibilgailuaren bodegan bidaiatuko du. Lagun egiteko animalia txikiak izango dira; hots, txakurrak, katuak, hudoak eta hegaztiak (ez oilategikoak), besteak beste. Pisua autobusaren baldintzen arabera mugatuta egongo da. Animaliak bodegan bidaiatuko du, beti bidaiariaren kaiolaren barruan (transportin bat edo beste elementu itxi eta seguru batean). Kaiolak edo transportinak hondo iragazgaitz bat izan beharko du, hondakinak biltzeko.
Oro har, jabeen erantzukizunpean garraiatuko dira animaliok; jabeek, bada, animalien zerbitzu berean joan beharko dute.
Bidaiariak autobusa irten baino 15 minutu lehenago (gutxienez) han egon behar du animaliarekin, eta hark sartuko du animalia kaiolan, gidariak esandakoaren arabera ipinita autokarrean. Animalia garraiatzeko egoera fisiko, higieniko eta animiko onean egongo da. Muturrekoa eramatea ez da nahitaezkoa; bai, ordea, gomendagarria. Animalia autobusera sartzeko eta hortik ateratzeko ardura ere jabearena izango da, eta saiatuko da inguruan pertsonarik ez dagoenean ateratzen animalia, gainerako bidaiarientzako deserosoa edo arriskutsua izan litekeen egoerarik gerta ez dadin.
Garraioaren kostua txartelaren prezioaren ehuneko bat izango da emakidan zehaztutako indarreko tarifen arabera, promoziorik edo deskonturik gabe. Gehigarria bidaiaren aurretik ordainduko da.
Nazioarteko bidaietan ezin da animaliarik eraman, babes psikologikokoak, laguntzakoak eta itsu-txakurrak izan ezik, bai eta behar bezala agindutakoak ere, justifikatzen duen ziurtagiriaren froga aurkeztuta. Jabearen erantzukizunpean eta hark lagunduta joango dira.
Maskotak garraiatzeko baldintzak eta gomendioak alsa.es/eu/home webguneko dagokion atalean daude jasota.
Ekipajeen garraioa eta mugikortasuna errazteko elementuak
- Gurpil-aulkientzako plaza berezietan (GAMUP) gurpil-aulkiak eraman daitezke, betiere indarreko araudian ezarritako gehieneko neurriak gainditzen ez badituzte (luzera: 1200 cm; zabalera: 700 cm; altuera: 1090 cm). Gurpil-aulkiaren gehieneko pisua, bidaiaria barne, plataforma jasotzailearen gehieneko gaitasunaren araberako izango da. Hori 300 kilokoa da gutxi gorabehera, eta plataformaren jarraibideetan jasota dago.
- Bidaiariek bastoiak eta makuluak eraman ditzakete, gainerako bidaiariak arriskuan ez ipintzeko moduan jar baditzakete.
- Mugikortasuna errazteko gainerako elementuak maletategian eramango dira, ekipaje gisa. Mugikortasuna errazteko elementu guztiak onartuko dira, edozein pisutakoak, betiere neurri hauek gainditzen ez badituzte: Luzera eta zabalera: 140x70 cm. Altuera: 100 cm. Kasu horietan, bidaiariei gomendatzen diegu zorroak erabiltzeko, elementua eta gainerako bidaiarien ekipajea babesteko.
- Horrelako elementu bat eraman behar badu, bidaiariak autobusera igotzeko atera joan beharko du, ekipajea lehen adierazi bezala prestatuta, bidaia hasi eta 15 minutu lehenago, gutxienez.
- Mugikortasuna errazteko elementu hauen garraioa guztiz doakoa da.
9.- TXARTELAK ALDATZEA
Txartel nazional eta nazioartekoetarako
Bidaiaren data edo ordua aldatzeko eskaera zerbitzua hasi baino bi ordu lehenago egin beharko da, beranduenez, eta eserleku libreak egon beharko dira eskatutako data edo ordu berrian.
GARRANTZITSUA: itzulerako txarteletako data aldaketetan, irteerako datak ezin du inoiz itzulerako data gainditu.
Pakete turistikoak: ezin da erositako pakete turistikoak aldatzea. Aldatu behar baduzu, erosketa bertan behera utzi eta erosketa prozesu berri bat hasi behar duzu berriro.
Alsaren edozein salmenta-kanal ofizialen bidez erositako txartelak kanal beraren bidez alda daitezke, betiere txartelak ez badira salmenta-bulego batean inprimatu. Alegia, erosketa kanal digital baten bidez egin bada, bide beretik aldatu edo baliogabetu ahal izango dira; betiere, txartela ez bada txarteldegi batean inprimatu.
Autosalmentako makinek erositako txartelen aldaketak eta baliogabetzeak egiten dituzte makinetan bertan, alsa.es webgunean eta salmenta-puntuetan.
Tarifa-aldaketak indarrean diren baldintzen arabera egin behar dira, eta zenbateko bereko edo handiagoko tarifak aukeratu behar dira.
Geltokietako salmenta-puntuetan erositako txartelen tarifa-aldaketak indarreko baldintzen arabera egingo dira eta, betiere, unean-unean indarrean dagoen tarifa aukeratuz.
Iraupen laburreko txartelek ez dute 2 hilabete baino gehiago ematen irteera eta itzulera dataren artean aldaketa egiteko unean.
Txartel nazionaletarako soilik
Sarreren aldaketak doakoak dira aldaketa gutxienez 8 egun lehenago eskatzen bada. Bidaia-ordua baino 7 egun eta 48 ordu artean eskatuz gero, errekargua %5ekoa izango da. Txartelaren prezioaren % 10eko errekargua aplikatuko da 24-48 ordu aurretik eskatzen diren aldaketetan. Aldaketa 24 ordu baino gutxiagoko aurrerapenarekin eskatzen bada, txartelaren prezioaren % 15eko errekargua aplikatuko da.
Aldatzen den txartelaren tarifa baino handiagoa duen txartel batera aldatzen bada, aldaketa doakoa izango da, baina bi tarifen arteko prezio-aldea ordaindu beharko da.
Alsa Plus bezeroei ez zaie txartel-aldaketaren errekargurik kobratuko.
Webgunean, autozerbitzuko makinetan edo mugikorretarako aplikazioetan erositako ibilaldi laburreko eta eskualdeko txartelek baldintza bereziak izan ditzakete, zerbitzu motaren ezaugarri bereziengatik erostean adieraziko direnak.
Nazioarteko txarteletarako soilik
Bidaia txartelak gasturik gabe aldatuko dira aldaketa eskatzen bada bidaiaren eguna baino 30 egun lehenago. Txartelaren prezioaren % 25eko errekargua aplikatuko da aldaketa eskatzen bada bidaiaren eguna baino 7-29 egun lehenago. % 50eko errekargua aplikatuko da aldaketa eskatzen bada bidaiaren eguna baino 1-6 egun lehenago edo 2 ordu - 1 egun lehenago.
Ordu aldaketa egiten bada tarifa altuagoa duen txartel batera, bi tarifen arteko prezio aldea ordainduko da.
10.- TXARTELAK BALIOGABETZEA
Txartel nazional eta nazioartekoetarako
Zerbitzua hasi baino gutxienez 2 ordu lehenago eskatzen bada bakarrik baliogabetu daitezke txartelak. 902 422242 informazio- eta salmenta-zerbitzuaren, alsa.es-en edo aplikazio mugikorraren bidez erositako txartelak ezeztatu ahal izango dira erosi diren kanal berberen bidez, betiere txartelak salmenta-puntu batean inprimatu ez badira.
Joan-etorriko txartelak bertan behera utziz gero, irteera bertan behera utzi behar da itzulera bertan behera utzi aurretik. Bestela, sistemak ez du baimenduko.
Pakete turistikoak: pakete turistikoak baliogabetzea zerbitzua hasi baino 24 ordu lehenago eskatuz gero soilik posible da.
Saltokietan, autosalmentako makinetan erositako txartelak salmenta-kanalen bidez bakarrik baliogabetu ahal izango dira. Txartelak erosketa egiteko erabili zen ordainketa-metodo beraren aurka bakarrik baliogabetu ahal izango dira.
Bidaiaria irteerako lekuan eta unean ez aurkezteak bidaia galtzea ekarriko du, eta ez du eskubiderik emango txartelaren truke edo haren zenbatekoa itzultzeko.
Txartel nazionaletarako bakarrik
Ezeztatzeko kuota doakoa da sarrerak aldez aurretik aldatu ez direnean eta gutxienez 8 egun lehenago egiten denean. Bidaia-data baino 7 egun eta 48 ordu artean egiten bada, errekargua %5ekoa izango da. Txartelaren prezioaren % 20ko errekargua aplikatuko da baliogabetzea egiten bada bidaia hasi baino 48-24 ordu lehenago. % 30eko errekargua aplikatuko da baliogabetzea egiten bada bidaia hasi baino 24-2 ordu lehenago.
Alsa Plus bezeroei ez zaie kobratuko txartel aldaketaren errekargurik.
Nazioarteko txarteletarako soilik
Baliogabetze kostua doan izango da baldin eta txartelak ez badira aurretik aldatu eta baliogabetzea irteera baino 30 egun lehenago egiten bada. Txartelaren prezioaren % 25eko errekargua aplikatuko da aldaketa eskatzen bada bidaiaren eguna baino 7-29 egun lehenago. % 50eko errekargua aplikatuko da aldaketa eskatzen bada bidaiaren eguna baino 1-6 egun lehenago, eta % 75ekoa, aldaketa eskatzen bada 2 ordu - 1 egun lehenago.
Asturias eta Kantabria eskualdeetako billeteetarako bakarrik
Asturiasko eta Kantabriako eskualdeetako eta ibilbide laburreko txartelek, web orrian, autosalmentako makinetan edo app mugikorretan erositakoek, ez dute inolako aldaketarik edo baliogabetzerik onartzen, zerbitzu motaren ezaugarri bereziak direla eta eta eta erosketa egin aurretik murrizketarik ez dagoelako.
11.- UKO EGITEKO ESKUBIDEA
Erabiltzaileak gauzatutako kontratu bat zenbait kasutan indarrik gabe uzteko duen ahalmena da, erabaki hori justifikatu beharrik gabe eta inolako zigorrik gabe. 1/2007 Legegintzako Errege Dekretuak, Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Defentsarako Lege Orokorraren testu bategina onesten duenak, 93 k) artikuluan adierazten duenez, urrutitik egindako salmenten erregulazioa (98.2 artikulua salbu) ez da aplikatzen bidaiarien garraio-zerbitzuko kontratuetan. Horrenbestez, uko egiteko eskubidea ez da aplikatzen pertsonen garraio-zerbitzuen erreserbetan. Hartara, kontratatutako billeteak baliogabetzeko nahia adierazten badu erabiltzaileak, kasuan kasuko garraio-enpresa operadorearen baliogabetze-baldintzak aplikatuko dira.
12.- JOAN-ETORRIKO TXARTELAK
Joan-etorriko txartelean ez badago adierazita itzultzeko eguna, ordua, eserlekua eta ibilgailua (itzulera irekiko txartela), bidaiariak ahalik eta aurrerapen handienarekin berretsi beharko du itzulera erosketa egin zuen kanal berean (kanal digitaletan egindako erosketetan izan ezik; horietan, edozein kanaletan egin ahalko da). Bidaia konfirmatzeko, eskatutako datan eta ibilgailuan eserleku librerik dagoen hartuko da kontuan. Hurrengo paragrafoan xedatutakoa bazter utzi gabe, etorriko bidaia konfirmatzeak ez du inolako gasturik ekarriko. Ibilbide luzeko itzulera irekiko txartelaren baliozkotasuna sei hilekoa izango da, hori ematen den egunetik. Eskualdeko zerbitzuen kasuan, joan-etorriko txartelen baliozkotasuna 7 egun naturalekoa izango da (joateko bidaia egiten den datatik aurrera). Internet bidez erositako txarteletan, etorriko bidaia zuzenean itxi ahal izango da alsa.es/eu/home webgunean edo autosalmentako makinetan.
Itzulera irekiko txartel nazionalen kasuan, ibilbidea 150 km edo gehiagokoa denean eta prezioa (joateko bidaia, deskonturik eta zergarik gabe) 10 € edo gehiagokoa denean, 1,60 €-ko errekargua ordaindu beharko da erosketa egiteko unean. Erosketa-prozesuan zehar, horren berri emango zaio bidaiariari. Aipatutako zenbatekoa ez zaie Alsa Plus bezeroei aplikatuko.
13.- TXARTELEN TITULARTASUNA
Alsaren kanal digital ofizialen bidez eskuratutako txartelak nominatiboak dira. Txartelak erabiltzeko, bidaiariaren NANa edo pasaportea egiaztatu behar da; alegia, zenbaki horrek bat etorri behar du txartelean adierazitako NANaren edo pasaportearen zenbakiarekin.
NANik ez duten adingabeentzako Internet bidez erositako txarteletan, adingabearekin joango den pertsonaren NANa adierazi beharko da webgunean horretarako gordetako lekuan.
Bi datuak ez badatoz bat txartela baliorik gabe geldituko da automatikoki.
Txartelaren titulartasuna aldatzeko beharrezkoa izan daiteke gehigarri bat ordaintzea.
14.- ERRETZEKO DEBEKUA
Guztiz debekatuta dago ibilgailuan erretzea (1293/1999 Errege Dekretuko 6. artikulua).
15.- ERREFORTZU-ZERBITZUAK
Garraio-araudian xedatutakoarekin bat, zerbitzu nazionaletan eta nazioartekoetan, enpresak zerbitzua enpresa laguntzaileen bitartez emateko aukera du, baldintzek hala eskatzen dutenean, trafikoa areagotzen denean, horri aurre egiteko. Enpresak bidaiariari emandako plaza aldatzeko eskubidea du, ustiapen-baldintzek hala eskatzen dutenean.
Kasu horietan, zerbitzua zerbitzu erregularraren enpresa emakidadunak emandakotzat joko da, dagozkion harreman juridiko-pribatuen nahiz betebehar eta erantzukizun administratiboen ondorioetarako.
16.- FAKTURA
Txartela, berez, faktura ere bada, behar diren datu guztiak eta aplikatutako BEZ adierazten baititu. Nolanahi ere, txartelen faktura nahi baduzu, aukera hauek dituzu:
- alsa.es/eu/home webguneko Txartelen kudeaketa atalean eskuragarri dagoen fakturak eskatzeko inprimakia erabiltzea.
- Txartelak salmenta-puntuan inprimatzea eskatzea eta posta bidez helbide honetara bidaltzea: Servicio de Atención al Cliente. C/ Josefa Valcárcel, 20, 28027, Madrid (España). Fakturaren hartzailearen datuak eta faktura bidaltzeko helbidea adierazi behar dituzu.
17.- ERREKLAMAZIOAK
Bidaiariak erreklamazio-liburu bat du eskuragarri salmenta-puntuetan eta jatorri eta helmuga nazionaleko autobusetan. Indarrean dagoen araudian xedatutakoaren arabera, zerbitzu erregularra eman den edo eman beharko litzakeen dataren ondorengo hiru hilabeteetan aurkeztu beharko da erreklamazioa. Erreklamazioa jaso eta hurrengo hilabetean, garraio-enpresak bidaiariari jakinaraziko dio erreklamazioa onartu edo atzera bota den edo oraindik ere aztertzen ari diren. Behin betiko erantzuna emateko epea ez da erreklamazioa jaso eta ondorengo hiru hilabeteak baino gehiago luzatuko.
Hiriarteko erabilera orokorreko garraio erregular publikoko zerbitzuei dagokienez, Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioaren jabetzakoak direnean, erreklamazio ofiziala egiteko aukera dago esteka honetan eskuragarri dagoen formulario elektronikoaren bidez.
18.- KONTAKTUA
Gurekin harremanetan jartzeko hainbat modu daude:
- Mezu elektroniko bat bidaltzea alsa.es/eu/home webguneko Kontaktua ataleko formularioen bidez.
- Bezeroaren arretarako telefonoa: 91 020 7007 - 900 81 41 14
- Idatziz: C/ Josefa Valcárcel, 20, 28027, Madril
- Alsaren edozein salmenta-puntu ofizial.
Ezagutu gure bezeroek zer eskatzen duten.
19.- CONFIANZA ONLINE
Aldeek adosten dute erabiltzailearen bizilekuko epaitegi eta auzitegien mende jarriko direla gatazkak ebazteko, eta beste zeinahi eskumeni uko egingo diotela. Gure erakundea Confianza Online (Irabazi asmorik gabeko elkartea) erakundeari atxikita dago, eta Elkarteen Erregistro Nazionalean inskribatuta dago (1. taldea, 1. sekzioa, 594400 zenbaki nazionala, IFK: G85804011, Carrera de San Jerónimo, 18, 4. 1, 28014 Madril (Espainia). Informazio gehiago: www.confianzaonline.es. Baldintza Orokor horiek Espainiako legeak arautzen ditu. Era berean, Auzien Ebazpen Alternatiboari buruzko Legean xedatutakoa betez, kontsumitzaileei jakinarazten diegu, atxikitako entitate gisa eta Jokabide Kodean ezarritakoaren arabera, erabiltzaileek Online Konfiantzara jo ahal izango dutela balizko eztabaidak beste modu batean ebazteko (https://www.confianzaonline.es/como-reclamar/formulario-de-reclamaciones/). Kontsumitzaileekin egindako transakzio elektronikoei buruzkoak badira, edo datuak babesteari buruzkoak, eremu horrekin lotuta badaude, erreklamazioak Online Konfiantzako Bitartekaritza Batzordeak ebatziko ditu, kontsumoaren arloko auzien ebazpen alternatiborako egiaztatuta. Erreklamazioak publizitate digitalari buruzkoak edo eremu horrekin lotutako datuen babesari buruzkoak badira, AUTOKONTROLEKO Publizitatearen Epaimahaiaren esku utziko dira. Gainera, gogorarazten dizugu Europar Batasunaren online auziak konpontzeko plataformara sar zaitezkeela esteka honi jarraituz: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show