Necessitat de viatjar acompanyat, amb assistència o persona de suport
Per raons de seguretat, has de viatjar obligatòriament amb un acompanyant major de 16 anys si necessites ajuda per:
- Comunicar-te o comprendre indicacions del personal que afectin la seguretat.
- Menjar, beure o anar al lavabo durant el viatge.
- Transferir-te des d'una cadira de rodes/escúter a una butaca.
- Pujar per les escales.
En qualsevol cas, l'acompanyant haurà de tenir el bitllet corresponent i romandre durant tot el trajecte amb el viatger al qual assisteix.
Si tens una discapacitat intel·lectual o del desenvolupament, amb un grau de minusvalidesa igual o superior al 33%, podràs viatjar amb la teva persona de suport al mateix autobús amb alguns beneficis.
La teva persona de suport podrà viatjar gratis amb tu i tu gaudiràs d’un 15 per cent de descompte en el teu bitllet.
Aquest descompte val per a tots els recorreguts que Alsa fa entre diferents províncies i per a alguns serveis regionals a Espanya.
Per exemple, quan un bitllet costa 20 euros, tu només pagaràs 17 euros i el teu acompanyant viatjarà de franc.
Consulta la manera de sol·licitar aquest descompte.
Els gossos d'assistència, inclosos els gossos de suport a persones amb trastorns diabètics i/o epilèptics, poden viatjar a l'interior de l'autobús sense cap cost i sense necessitat de reserva prèvia, amb les condicions següents:
- S'han d'asseure a terra, als peus del passatger.
- És obligatori que el gos porti la corretja i tota la seva documentació, especialment la que l'acredita com a animal d’assistència, atès que aquesta pot ser requerida pel personal d'Alsa en el moment de l'embarcament.
- L’acreditació que aquests han de portar és un carnet expedit per la Conselleria competent i un distintiu d’identificació oficial que el gos ha de dur en un lloc visible.
Alsa ofereix, en determinades rutes, serveis de suport destinats a passatgers amb mobilitat reduïda, d'edat avançada i amb discapacitat. Aquests serveis es podran seleccionar durant el procés de compra en aquells trajectes en què estigui disponible.
Servei d'assistència en embarcament i desembarcament
Es tracta d'un servei sense cost addicional que INCLOU assistència per:
- Embarcar i desembarcar.
- Localitzar la plaça assignada.
- Col·locar l'equipatge en origen, destí i parades de descans.
El servei NO INCLOU:
- Préstec d’elements d'ajuda a la mobilitat ni assistència durant les parades intermèdies.
- Acompanyament ni a l'estació ni a bord.
- Assistència per menjar, beure o anar al lavabo. En cas necessari, el viatger ha d'anar acompanyat.
- Ajuda per fer la transferència. En cas que siguis usuari de cadira de rodes i vulguis viatjar en una butaca de l'autobús hauràs de poder fer la transferència de manera autònoma o bé portar un acompanyant que t'ajudi a fer-ho. Consulta tota la informació.
Aquest servei està disponible en tots els trajectes de les rutes amb origen o destí a les estacions indicades:
- Madrid - Granada. A les estacions de Madrid i Granada.
- Almeria – Múrcia. A les estacions d’Almeria i Múrcia.
- Granada – Aeroport de Granada. A l’estació de Granada.
Si vols fer ús d’aquest servei, si us plau, tingues en compte les condicions següents:
- Cal presentar-se a la dàrsena 30 minuts abans de l'hora de sortida.
- L'accés a aquests serveis requereix reserva prèvia, amb una antelació mínima de 24h, a través dels nostres punts de venda, a la nostra pàgina web, a l'app o al telèfon d'atenció al client 900 814 114.
Consulta més informació sobre com comprar aquest servei.
Servei d'assistència en embarcament i desembarcament amb acompanyament a l'estació
Es tracta d'un servei sense cost addicional que INCLOU assistència per:
- Embarcar i desembarcar.
- Localitzar la plaça assignada.
- Col·locar l'equipatge en origen, destí i parades de descans.
- Al recorregut per l'estació des del punt de trobada definit, ajudant a salvar les barreres d'accessibilitat.
- Manejar, dins les possibilitats, l'equipatge del viatger en el recorregut per l'estació.
El servei NO INCLOU:
- Préstec d’elements d'ajuda a la mobilitat ni assistència durant les parades intermèdies.
- Acompanyament a l'interior dels lavabos de l'estació ni a bord.
- Assistència per menjar, beure o anar al lavabo. En cas necessari, el viatger ha d'anar acompanyat.
- Ajuda per fer la transferència. En cas que siguis usuari de cadira de rodes i vulguis viatjar en una butaca de l'autobús hauràs de poder fer la transferència de manera autònoma o bé portar un acompanyant que t'ajudi a fer-ho. Consulta més informació.
Aquest servei està disponible en el trajecte Múrcia-Almeria, a les estacions de Múrcia i Almeria, no a les parades intermèdies.
Si vols fer ús d’aquest servei, si us plau, tingues en compte les condicions següents:
- T'has de presentar en el punt de trobada 30 minuts abans de l'hora de sortida. Un agent d´Alsa contactarà amb tu per concretar el punt de trobada a l’estació.
- L'accés a aquests serveis requereix reserva prèvia, amb una antelació mínima de 24h, a través dels nostres punts de venda, a la nostra pàgina web, a l'app o al telèfon d'atenció al client 900 814 114.
Consulta més informació sobre com comprar aquest servei.
Servei d’acompanyant a bord
Es tracta d'un servei, amb cost addicional, que INCLOU assistència per:
- Embarcar i desembarcar.
- Localitzar la plaça assignada.
- Col·locar l'equipatge en origen, destí i parades de descans.
- Satisfer les teves necessitats a bord, durant tot el viatge.
El servei NO INCLOU:
- • La posada a disposició d'elements d'ajuda a la mobilitat ni assistència durant les parades intermèdies.
- • Ajuda per fer la transferència. En cas que siguis usuari de cadira de rodes i vulguis viatjar en una butaca de l'autobús hauràs de poder fer la transferència de manera autònoma o bé portar un acompanyant que t'ajudi a fer-ho. Consulta més informació.
Aquest servei està disponible al servei Madrid-Guadalajara.
Si vols fer ús d’aquest servei, si us plau, tingues en compte les condicions següents:
- • T'has de presentar a la dàrsena 15 minuts abans de l'hora de sortida.
- • L'accés a aquests serveis requereix reserva prèvia, amb una antelació mínima de 48h, a través dels nostres punts de venda, a la nostra pàgina web, a l'app o al telèfon d'atenció al client 900 814 114.
Consulta més informació sobre com comprar aquest servei.