Gure autobus-flotaren ekipamendua
Gure autobusetan ekipamendu eta ezaugarri berritzaileak sartzen ditugu etengabe, erabiltzaile guztien irisgarritasun unibertsala bermatzeko asmoz.
CV-202 eta CV-302 kontzesioetako ibilgailuek honako zerbitzu egokitu hauek dituzte (kontuan izan autobuseko komuna ez dagoela egokituta gure ibilbide eta zerbitzuetako batean ere):
Irisgarritasun-homologazioari dagozkion kanpoko seinaleak.
Motordun plataforma jasotzailea eskatzeko kanpoko sakagailua.
Motordun plataforma jasotzailea gurpil-aulki/eskuter batean doazen bidaiariei autobusean sartzen laguntzeko.
Jasotzaileak % 100 automatikoak dira, eta babes elektrikoko mekanismoa, alboko babes-barrak eta tapa tolesgarriak dituzte aurrean eta atzean, autobusera igotzean erorikorik izan ez dadin.
Hemen dituzu onartutako gurpil-aulki eta eskuterren gutxieneko ezaugarriak.
Emakida hauetako ibilgailuek eserleku tolesgarriak dituzte, gurpil-aulkian edo scooter-ean bidaiatzen duten pertsonentzat 2 plaza azkar askatzeko aukera ematen dutenak.
Bidaiariaren gurpil-aulkia joan-etorriaren noranzkoan finkatutako joan-etorriaren noranzkoan joango da autobusaren zoruan instalatutako gidarietara, ainguratze-sistema berezi baten bidez.
Geldialdia eskatzeko sakagailu bereziak plaza horietan doazen bidaiarientzat.
Arrapala osagarria mugitzen laguntzeko ekipamendu astunak (gurpil-aulki elektrikoak, eskuterrak eta abar) maletategian sartzen laguntzeko.
Ainguraleku eta euskailuen sistema gehigarria, mugikortasun-elementuak sotoan mugitu ez daitezen, horrelako ekipamendua sartzeko espazio berezi batean.
Hemen dituzu maletategian sartzeko onartzen diren gurpil-aulki eta eskuterren gutxieneko ezaugarriak.
Plaza horiek, ahal dela, autobuseko ateen inguruan egoten dira mugikortasun urria edo desgaitasuna duten erabiltzaileak errazago sar daitezen.
Tapizeriaren kolorearen eta piktograma bereizgarrien bitartez identifikatzen dira, eta tarte handiagoa dute irisgarritasuna errazteko eta, behar izanez gero, baita laguntza-txakurra sartzeko ere.
Gure autobusetan ISOFIX sistema duten 2 eserleku ditugu haurtxoen kapazu eta aulkiekin bidaiatu ahal izateko.
Aita/ama/tutoreari dagokio lotzeko sistema hori duen Haurrak Lotzeko Sistema homologatu bat ekartzea, baita eserlekuan instalatzea ere, segurtasun baldintzak betez.
ISOFIX sistema duten eserlekuak autobusaren ezkerreko aldean daude, mugikortasun urriko bidaiarien eserlekuen atzean; autobus barruko karteletako eserlekuen planoan markatuta daude.
Gure autobusetan gorago esertzeko kuxindun Kidosafe sistema duten 2 eserleku ditugu 2 eta 3 taldeetako adingabeek (pisua 15-36 kg eta altuera gehienez 135-150cm) ere bidaiatu ahal izateko.
Eserleku horietan ere derrigorrezkoa da segurtasun-uhala lotzea.
Gorago esertzeko kuxina duten eserlekuak autobusaren ezkerreko aldean daude, ISOFIX sistema duten eserlekuen atzean; autobus barruko karteletako eserlekuen planoan markatuta daude.
Geldialdia eskatzeko sakagailu bereziak plaza horietan doazen bidaiarientzat.
Material irristagaitzez egindako barra eta helduleku ugari kontrasteko kolorean, autobusera igotzea, barruan ibiltzea eta autobusetik jaistea errazagoa izan dadin.
Sartzeko eskailera, bagajea uzteko erretilu eta eserleku guztietan aurkituko dituzu.
Erraz ulertzeko moduko piktograma estandarizatuak ibilgailuaren elementuetan sakabanatuta, eta Braille seinaleak osagarri.
Piktogramak ere sartzen dira haurrak, ikusmen-, entzumen- edo desgaitasun kognitiboa duten pertsonak hobeto ulertzeko, ARASAAC-en (SAAC) jarraibideei jarraituz.
Azken belaunaldiko zoru irristagaitza –lurra bustita nahiz lehorra egon–, islarik sortzen ez duten material irristagaitzez egindakoa.
Autobusean sartzeko eskailera-mailen ertzak kontrasteko kolorekoak dira; eskuarki, horiak edo material islatzailekoak.
Argiak daude sarrerako eskaileren eremuan.
Harrapatuta ez geratzeko sistema sarrerako ateetan; oztoporen bat aurkituz gero irekitzeko/ixteko prozesua alderantzikatzen du.
Martxa blokeatzeko sistema; ibilgailuari mugitzea eragozten dio ateren bat irekita edo igotzeko plataforma zabalduta baldin badago.
Albo batetik belaunikatzeko sistema (kneeling): ibilgailuaren eskuineko alboaren altuera murrizten du, desgaitasunen bat edo mugikortasun urria duten bidaiariak errazago sar daitezen.
Karrozeria goratzeko/beheratzeko sistema (levelling): ibilgailu guztiaren altuera murrizten du, bidaiari guztiak errazago sar daitezen.
Autobusek ustiapenerako laguntza-sistemak dituzte, eta megafonia bitartez informazioa ematen dute, baita autobusaren kanpoaldeko informazio bisuala ere, geltokiak, zerbitzua eta helmuga zehaztuta.
Gainera, indukzio magnetikoko begiztak dituzte, bidaiariek zerbitzuari buruzko mezuak entzuteko inplanteetan edo audifonoetan.